Avatar billede x-pander Nybegynder
20. februar 2007 - 16:22 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Sikkerhed ang. Sessions

Hej.

Jeg er ved at lave en hjemmeside som bruger Sessions vedr. login. Men hvor sikre er Sessions så værdierne ikke kan misbruges? Jeg tænker specifikt på om det er muligt for en at konstruere et program der simpelt ligger en værdi under et navn i hukommelsen som hjemmesiden så genkender og godtager. Altså, jeg har jo tildelt mine Sessions et navn og en værdi. Så er det sådan så jeg skal kryptere det, eller er det lige meget?

Og lige en ting, hvordan gør i andre? Bruger i den indbyggede Login i 2.0? Altså har tænkt på at bruge den, men den virker ikke logisk. Jeg har ingen idé om hvordan man skal komme i kontakt med den udover User.Identity og lidt...
Avatar billede kalp Novice
20. februar 2007 - 16:24 #1
Session.SessionID

Hver session er unik. Der er ingen problemer.
Avatar billede x-pander Nybegynder
20. februar 2007 - 16:26 #2
Kan du forklare det lidt nærmere? Altså hver Session får simpelthen et helt unikt ID så det er umuligt at modificere dataene udefra?
Avatar billede x-pander Nybegynder
20. februar 2007 - 16:29 #3
Ahh. Det ser godt ud med den genererede ID der. Noget kryptisk :D
Avatar billede kalp Novice
20. februar 2007 - 16:29 #4
En session bliver oprettet på serveren og hos clienten (i hvertfald bliver det gemt info i IE). Det er så serveren kan skelne mellem de forskellige session. "Hvad hører til hvad".

Jeg kan ikke se hvilke id dine sessions har og hvis jeg kunne så er der ikke en property der tillader at jeg ændre ID'et.. så vidt jeg ved.
Avatar billede x-pander Nybegynder
20. februar 2007 - 16:31 #5
Nej okay. Jamen perfekt. Det var jo lige det jeg søgte :)

Fortsat god dag.
Avatar billede kalp Novice
20. februar 2007 - 16:32 #6
tak og i lige måde
Avatar billede plx Nybegynder
20. februar 2007 - 16:59 #7
Jeg kan nævne et par steder, hvor en brist kunne opstå.

1) hvis en bruger kan submitte data til sitet, og udføre et XSS angreb. Så kan han fange en anden brugers session id

2) hvis man har et system, hvor id session medsendes i urlen. Det har eksperten.dk f.eks. været ramt af. Hvis brugere ved et uheld fik sat links ind med deres Esession, så kunne andre udnytte det. Det er fikset ved, at ip adressen skal matche det i sessionen
Avatar billede kalp Novice
20. februar 2007 - 17:21 #8
plx >> Det kan skabe et problem:) men så må man benytte sig af SSL Encryption.
og problemet er der kun hvis det sessionID gemmes i en cookie. (hvilket ikke skulle undre mig)

men så kan man kryptere med "SSL Encryption".
Avatar billede plx Nybegynder
20. februar 2007 - 17:23 #9
SSL hjælper da kun hvis hijackeren sidder et sted mellem klient og server, og sniffer trafikken.

Selv om id ikke gemmes i en cookie, kan den godt hentes ud ved XSS angreb
Avatar billede kalp Novice
20. februar 2007 - 17:24 #10
Hvis du kan se hullerne så må du også kende løsningerne.. ellers kan man ikke bruge det du siger til noget:)