Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2007 - 20:43 Der er 21 kommentarer

Kan ikke installer XP

Jeg har en gammel bærbar som jeg gerne ville have installeret xp pro på, men når jeg prøver at sætte en helt nyindkøbt xp pro i maskinen stopper den ved en fil og siger at den ikke kan læses, så har jeg taget en anden xp pro skive som jeg har installeret på en anden maskine men den stopper ved den samme fil.

Hvordan kan det være???

Når jeg sammenligner de 2 xper skiver så ser det ud til at være samme version
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
19. februar 2007 - 20:49 #1
hvilken fil.?

Og når du si´r gammel bærbar, er du sikker på den er kompatibel.?
Avatar billede screem_brille Novice
19. februar 2007 - 20:52 #2
hvilken fil ? og det kan sagtens være dit drev der er dårligt.
Avatar billede mojdk Nybegynder
19. februar 2007 - 20:55 #3
Hvor gammel er den bærbar? og
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2007 - 20:58 #4
Filen hedder cyycoins.chm springer man den over kommer den med en hel masse andre filer den ikke kan læse

Ja jeg er sikker på at den er kompatibel har kørt med xp i 30 dage for at se om den kunne klarer det den skulle.

Det gik fint derfor har jeg købt en gyldig licens til den men den kan jeg ikke installerer.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
19. februar 2007 - 21:09 #5
er det fat32 partition, så prøv at konverter til ntfs..
(blot et skud)
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2007 - 21:11 #6
Hardisken bliver formateret i ntfs før problemet opstår.
Avatar billede screem_brille Novice
19. februar 2007 - 21:13 #7
jeg holder på et dårligt drev.
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2007 - 21:16 #8
Den har usb og jeg har et usb dvd drev kan man lave en bootcd så jeg kan bruge det i stedet?
Avatar billede screem_brille Novice
19. februar 2007 - 21:18 #9
hvis computeren kan boote via USB ja.
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2007 - 21:23 #10
Det kan den ikke.

Havde håbet på at en bootcd kunne løse det.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
19. februar 2007 - 21:27 #11
kan du lave en kopi af cdén..og prøve med den.?

ved godt du har prøvet 2 forskellige cdér, så det måske lidt langt ud..

at prøve på et nyt drev, er bestemt ikke en dårlig idé.
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2007 - 21:41 #12
Det skal prøves selv om det lyder dumt.

Nyt drev i maskinen tror jeg ikke kan lade sig gøre det var derfor jeg tænkte på usb drev
Avatar billede screem_brille Novice
19. februar 2007 - 21:46 #13
et nyt drev kan sagtens monteres, det er jo ikke svejst fast ;)
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2007 - 21:55 #14
Det ser ikke ud til at det er lige til at skifte det er jo også en ældre sag
Avatar billede screem_brille Novice
19. februar 2007 - 22:07 #15
tro mig det kan skiftes ;) det er et standard slimline drev, dog kan der være forskel på frint bezelen (det hedder det stykke platisk i fronten), men drevet er en standard slimline drev.
Avatar billede stoorm Nybegynder
19. februar 2007 - 22:16 #16
jeg tor ikke det er drevet der er noget galt med fordi hvis det var det ville den jo slet ikke kunne starte cdén(oftes)

du siger du har haft det installeret før hvordan gik installationen der?

når der er ved at kopiere den fil hvorlangt er den så er du stadig i dos eller er du kommet i windows?
Avatar billede screem_brille Novice
19. februar 2007 - 22:19 #17
grunden til det sagtens kan være drevet er at jo længere ud læseren kommer jo mere vibrerer pladern, og er fokus kredsløbet / ophænget slidt, kan den ikke længere bevæge sig så hurtigt at fokusering af skiven kan opretholdes, det ses også på stationære maskiner, at problemer med skiven hakker /stopper først er sidst på skiven.
Avatar billede bsjs Nybegynder
19. februar 2007 - 22:26 #18
Prøv at sætte bios til default
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2007 - 18:31 #19
Det var installeret da jeg fik den og det gik vist fint nok.

Den når at formaterer, også begynder den at installerer nogle filer som den så når 9% før den går i ged. Tror det stadig er dos (Blå baggrund)
Avatar billede stoorm Nybegynder
20. februar 2007 - 22:21 #20
ja okay der kan du have ret screem :-P

før du prøvede at installere xp var der så problemer med drevet?

du er ikke så heldiig du har en win 98,me eller noget ligende liggende? fordi så kan du prøve at installere den først og så derefter prøve at installere xp i 95/98/me/2000
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2007 - 13:28 #21
Så lykkedes det!!

Jeg tog et kopi af den originale cd og hver gang den sagde at den ikke kunne læse filen satte jeg den anden cd i og efter en 15-20 skift af cd kom jeg ind hvor windows kunne se mit usb-drev og resten af installertionen gik helt uden problemer.

Men øv for et arbejde.