Avatar billede nebelong Nybegynder
18. februar 2007 - 22:42 Der er 32 kommentarer og
2 løsninger

Trådløs netværk forsvinder hele tiden!

Jeg har et problem med mit net.. Det er D-Link adapter og et D-Link access point som har fungereret upåklageligt i langt tid, men på det seneste har der været store problemer med at få den på nettet.. Det sjove er at min kæreste sagtens kan komme på sin bærbar og har aldrig udfald..

Det skal lige siges at jeg har et par gange taget adapteren ud af min stationære og brugt den på en bærbar - hvor den er gået på nettet og faldet af igen.. Så det fungerer altså ikke optimalt med denne adapter..

Jeg har for noget tid siden installeret en digital signatur - kan dette være problemet? Eller måske noget spyware eller virus som florerer på min pc?
Avatar billede screem_brille Novice
18. februar 2007 - 22:48 #1
noget tyder på den er lettere defekt, så når den bliver varm laver den ballade.
Avatar billede nebelong Nybegynder
18. februar 2007 - 22:54 #2
Det er lidt mærkeligt, fordi forleden nat lod jeg den stå for at teste om den os ville gå af nettet og der var intet.. Der snakker vi om 10-12 timer hvor den stod og kørte..
Avatar billede screem_brille Novice
18. februar 2007 - 23:02 #3
og hentede, eller bare var på netværket ?
Avatar billede nebelong Nybegynder
18. februar 2007 - 23:18 #4
Begge..
Avatar billede jacla Nybegynder
18. februar 2007 - 23:33 #5
Hvilken router er det du har?
Trådløst netværks hellige gral:
- Opdater din netkorts driver.
- Reset din router (power off).
- Opdater din router firmware.
- Master reset af din router (alle settings forsvinder).

Prøv disse ting, i den række følge
Avatar billede jacla Nybegynder
18. februar 2007 - 23:38 #6
Sæt evt din router til keep alive.

Prøv at bytte netkort med din kærste, og se hvad der sker.
Avatar billede nebelong Nybegynder
20. februar 2007 - 11:00 #7
@Jacla
Routeren er en D-Link DWL - G700AP - hvad mener du med at sætte den til "keep alive"?

Har prøvet at opdater netkortets driver, hjalp ikke..

Har prøvet at reset'e min router, hjalp ikke..

Opdatering af routers firmware har jeg ikke gjort endnu, mener du mit access point eller den router jeg har fået af Cybercity?

Jeg kan ikke byttet netkort med min kæreste da hendes er et slot kort..
Avatar billede screem_brille Novice
20. februar 2007 - 12:09 #8
tror ikke problemet skyldes router/AP, nu din kærestes computer ikke har problemer, så problemet er ret sikkert dit netkort.
Avatar billede nebelong Nybegynder
20. februar 2007 - 12:52 #9
Det tror jeg du har ret i..
Avatar billede jacla Nybegynder
20. februar 2007 - 14:17 #10
http://www.informatione.gmxhome.de/DDWRT/Standard/V23final/Alive.html

Det er for at undgå routeren "går i dvale"
Avatar billede nebelong Nybegynder
21. februar 2007 - 19:13 #11
Jeg tror ikke min router går i dvale.. Min kæreste kan som sagt sagtens sidde på sin pc uden problemer.. Men kan du ikke lige guide mig igennem det at undgå routeren fra at gå i dvale og at opdaterer sin routers firmware?
Avatar billede jacla Nybegynder
21. februar 2007 - 20:07 #12
hvis din kæreste's PC kan "vække AP", men din ikke kan har du et problem.

Men lav en ipconfig /all i dosprompten. Se hvad din standard Gaateway hedder (192.168.0.1 eller lignende) Skriv IP-Adressen i din Internet Explorer, så skulle du komme ind i din router. Her kan du finde KEEP ALIVE.

vh
Jan
Avatar billede nebelong Nybegynder
25. februar 2007 - 13:46 #13
Har prøvet en del af de ting som du skriver jacla og indtil videre har det ikke hjulpet!

Jeg har yderligere et problem som måske ville gøre det hele lidt lettere.. Jeg har en router fra Cybercity og så min trådløse router - men min desktop står kun ca. 1 meter fra min Cybercity router, så egentlig er der ingen grund til at min desktop er trådløs..

I routeren fra Cybercity er der kun 1 lan stik i og det bliver jo som sagt optaget af min trådløse router - er der en mulighed hvorpå jeg kan forbinde på min trådløse router samt min desktop?

Altså at gøre min desktops internet "stationært"?
Avatar billede screem_brille Novice
25. februar 2007 - 13:49 #14
js med en switch
Avatar billede nebelong Nybegynder
25. februar 2007 - 13:59 #15
Så det vil sige at jeg skal have 3 ting kørende for at få internet stationært til min pc og trådløst ud i værelserne? Det er da for åndssvagt! Der er ikke et stik som kan dele 1 stik i 2 - hvis du forstår? Lidt ligesom en stikdåse som man sætte i en stikkontakt og så har man lige pludselig delt stikket ud i 2?
Avatar billede jacla Nybegynder
25. februar 2007 - 14:12 #16
Måske skulle du bruge en Trådløs Router med indbygget switch i stedet for
Avatar billede nebelong Nybegynder
25. februar 2007 - 14:14 #17
Ja, måske.. Nogen I kan anbefale?

@Jacla - ved du hvordan jeg sikre mig at alle drivere er afinstalleret til min USB adapter? Jeg har forsøgt at køre uninstall af programmerne som bliver installeret, men det virker bare ikke helt som om at den har fjernet alt..
Avatar billede jacla Nybegynder
25. februar 2007 - 14:17 #18
Gå i fejlsikret tilstan og fjern dem fra enhedshåndteringen. Genstart normalt og du vil få besked om hvilke driver der mangler i enhedshåndteringen () højreklik på denne computer => egenskaber => hardware og vælg enhedshåndteringen.
Avatar billede nebelong Nybegynder
25. februar 2007 - 14:21 #19
Er det ligegyldigt om jeg afinstallere programmerne før jeg fjerner driverne?
Avatar billede screem_brille Novice
25. februar 2007 - 14:33 #20
programmer bør fjernes før drivere
Avatar billede jacla Nybegynder
25. februar 2007 - 14:52 #21
Gør det fra tilføj /fjern programmer og brug Doctor Delete til de filer du måske ikke kan fjerene.

NB! kan du fjerne den fra REG DATA BASEN er det konge.

vh

Jan
Avatar billede nebelong Nybegynder
25. februar 2007 - 23:55 #22
Jeg er på vej til at opgive fuldstændig! Jeg tror det er en løs forbindelse eller et eller andet som sidder og trigger nogle gange..

Havde I nogle anbefalinger til trådløse switches? Jeg skal lige være sikker - det vil sige at jeg bare kan tage et internetstik og knalde ind i den trådløse switch og så i pc'en og så er der ganske almindeligt internet, right?
Avatar billede jacla Nybegynder
26. februar 2007 - 00:58 #23
Dette kunne være en mulighed Router med 4 ports Switch.

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=18494

vh Jan
Avatar billede nebelong Nybegynder
26. februar 2007 - 17:35 #24
Sådan som jeg læser omtalen af produktet så er det ikke en trådløs med switch - hvilket jeg søger.. Og har du gode erfaringer med Linksys?
Avatar billede screem_brille Novice
26. februar 2007 - 17:47 #25
har rigtig gode erfaringer med linksys
Avatar billede nebelong Nybegynder
26. februar 2007 - 19:19 #26
Men de koster os en anelse mere end de andre kan jeg se.. Omkring 450 kr for en trådløs router med 4 porte - i forhold til D-Link's tilsvarende produkt for 300 kr.

Er der virkelig så stor forskel?
Avatar billede jacla Nybegynder
26. februar 2007 - 19:26 #27
Linksys EtherFast Cable/DSL Router with 4-Port Switch BEFSR41
Avatar billede nebelong Nybegynder
26. februar 2007 - 19:34 #28
Den understøtter heller ikke trådløst net..
Avatar billede jacla Nybegynder
26. februar 2007 - 19:52 #29
Avatar billede nebelong Nybegynder
26. februar 2007 - 20:56 #30
Jeg siger tak for hjælpen.. Pointen ryger til Jacla i denne omgang - tak for indsatsen Screem Brille..
Avatar billede screem_brille Novice
26. februar 2007 - 21:00 #31
ok
Avatar billede jacla Nybegynder
26. februar 2007 - 22:06 #32
Jeg takker :)
Avatar billede dj-ice-weasel Nybegynder
07. marts 2007 - 10:04 #33
Har du prøvet at slukke den trådløse router og tænde den igen? prøv
Avatar billede mcgoat Nybegynder
07. marts 2007 - 10:42 #34
dj-ice-weasel: Har han skrevet han allerede har prøvet.