Avatar billede madsen_g Nybegynder
17. februar 2007 - 16:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Messenger - Videoopkald og lyd virker ikke.

Hej.

Når jeg prøver at lave et videoopkald kan jeg kun se den jeg snakker med. Selve lyden virker ikke. Ved siden af billedet er en til at skrue op og ned, og den er nede, men jeg kan ikke skrue op.

Lidt svært at forklare, men skriv, hvis det ikke er ordentligt.

Hvis det bare er telefonsamtale virker det fint. Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede tiger_dk Mester
17. februar 2007 - 17:04 #1
prøv at gå i op i funktioner og kunfriguation
Avatar billede tiger_dk Mester
17. februar 2007 - 17:06 #2
prøv at gå i op i funktioner og konfiguation af lyd og video og lav konfiguation igen ! har prøvet noget af det samme !
Avatar billede madsen_g Nybegynder
20. februar 2007 - 20:58 #3
har prøvet at sætte det op der en 3-4 gange - det er ikke det.
Avatar billede tiger_dk Mester
20. februar 2007 - 21:18 #4
har du prøvet at geninstallere, det kan nogen gange hjælper, hvis noget ikke lige vil hvad man vil !
Avatar billede madsen_g Nybegynder
20. februar 2007 - 21:27 #5
ja det er nok det der skal til....
Avatar billede torben7913 Juniormester
22. februar 2007 - 20:07 #6
I messengers hjælp er der en vejledning:
Om brug af stemme og video i Windows Live Messenger
Det er nemt at bruge stemme og video i samtaler i Windows Live Messenger. Ved hjælp af webcams (Et kamera, der tilsluttes computeren og optager enten video eller stillbilleder, der kan overføres via internettet) , mikrofoner og højttalere kan du:

Føje video eller stemme til en eksisterende samtale.
Bruge videosamtaler til at synkronisere video og stemmer.

Videokvaliteten i Messenger kan variere afhængigt af hardwaren, operativsystemet og mulighederne for dataoverførsel i dit område, f.eks.:

Dit webcam vil muligvis ikke fungere korrekt via visse netværksfirewalls (En sikkerhedsfunktion, der beskytter en computer mod uautoriseret adgang udefra. En firewall kan være hardware, software eller begge dele) . Hvis du oplever problemer med at se eller sende video til personer på et andet LAN eller uden for din netværksfirewall, skal du kontakte din netværksadministrator (Den person, der administrerer et computernetværk, og som kan ændre netværksindstillinger og administrere brugerkonti) for at få hjælp.
Opkaldsforbindelser via internettet har som regel ikke tilstrækkelig dataoverførselskapacitet til at kunne håndtere både video og stemme på samme tid.

Nødvendig hardware og software
For at foretage et computeropkald skal du have følgende:
Højttalere og en mikrofon (eller et hovedsæt).
Et halv duplex- eller et fuld duplex-lydkort. Med halv duplex-lyd kan kun én person tale ad gangen. Med fuld duplex-lyd kan to personer tale samtidig.
For at foretage et videoopkald eller bruge dit webcam skal du have følgende:
Et webcam, der er tilsluttet din computer.
De nyeste drivere (Speciel software, der styrer en enhed. Drivere kan installeres fra en cd eller diskette, eller de kan hentes fra internettet) til dit webcam.
Du har ikke brug for videoudstyr til at modtage og se videobilleder i en samtale.

Videoopkald
Videoopkald er en funktion i Messenger, som giver mulighed for en unik konferenceoplevelse. Den har følgende fordele:

Forbedret billedopløsning med mindre sløring.
Fuld skærmvisning for at give en totaloplevelse.
Stemme-/videosynkronisering for at sikre en mere ægte oplevelse.
Mulighed for at få forbindelse med venner, som anvender andre operativsystemer.
Bemærk!
Hvis du bruger dit webcam i en samtale, kan du kun invitere én person til samtalen. Du kan dog have flere samtaler på samme tid med flere personer.
Videoopkald fungerer bedst med en skærmopløsning på 1024 x 768 eller højere.
Til lyd og video anbefales en internetbredbåndsforbindelse. Ydelsen varierer ved opkaldsforbindelser.
Vi anbefaler hovedtelefoner eller et hovedsæt for at få optimal stemmekvalitet.
Det kan ske, at din kontaktperson hører tale og ser video helt uden problemer, mens det, du hører og ser, bliver hakket i stykker. Det kan skyldes systemkonfigurationen på din computer, eller at din computer kører andre opgaver i baggrunden. Det giver det bedste resultat, hvis du lukker alle andre programmer og afslutter baggrundsopgaver og begrænser søgning på internettet eller streaming, så der er så meget båndbredde som muligt.
Hvis du har problemer med stemme- eller videoforbindelsen eller med en langsom filoverførselshastighed, er din computer eller den person, du kommunikerer med, muligvis bag en NAT (Network Address Translator) (En enhed, der bruges til at slutte flere computere til én internetforbindelse, kaldes også en router) eller en firewall. Du kan løse problemet ved at aktivere UPnP (Universal Plug and Play) (En populær standard for tilslutning af computere til enheder, som tillader kompatibilitet mellem mange forskellige netværksenheder) på din NAT eller købe en NAT, der er UPnP-aktiveret. Du skal muligvis også opdatere din NAT's firmware (En kombination af hardware og software i en selvstændig enhed, f.eks. en NAT (Network Address Translator) eller en router) .
Nogle funktioner kan muligvis ikke anvendes i dit land eller område eller er måske ikke tilgængelige i en vis periode i alle områder.
Avatar billede madsen_g Nybegynder
29. marts 2007 - 20:57 #7
nu er computeren formateret, så nu virker det...