Avatar billede mullebitzh Nybegynder
17. februar 2007 - 15:39 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

To skærme

Hej jeg kunne godt tænkte mig og vide hvordan jeg kan sætte 2 skærme op på ET grafik kort. Mit Grafik kort er et GeForce 6600 GT som supporter nVidia nView multi-display.

Jeg kan se på pakken at den kan supporte:
VGA: Extended display resolution up to 2040x1536 at 85 Hz
DVI: Extended display resolution up to 1900x1200

Jeg har sådan et stik som dette http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=238791
så jeg kan sætte i den lidt større port på mit grafik kort?
Avatar billede peet-49 Novice
17. februar 2007 - 15:48 #1
Just det.
Avatar billede peet-49 Novice
17. februar 2007 - 15:48 #2
DVI til VGA
Avatar billede ostyrpuda Nybegynder
17. februar 2007 - 16:02 #3
Først skal du finde ud af hvilke udgange dit grafikkort har. Hvis det er 2 dvi udgange skal du bruge dvi stik til begge skærme (hvis skærmene er vga skærme, findes der dvi-convertere og det samme den anden vej rundt).

Når du har fået sat skærmene til dit grafikkort, installerer du den nyeste geforce driver fra nvidia. Når dette er gjort:

Højreklik på skrivebordet > NVIDIA control panel > Skærm > Konfigureret af hinaden (Dualview)

Dernæst:
Tilbage til NVIDIA control panel > 3D instillinger > Indstil multi-GPU-konfiguration > vælg "flerskærmetilstand"

Nu sku det virke ;)
Avatar billede mullebitzh Nybegynder
17. februar 2007 - 16:52 #4
Jeg gik ind på http://www.piratgruppen.org/article.php3?id_article=443,
Da jeg søgte på DVI stik på google.
Var der en artikel om de forskillige stik og det er et DVI, stik vi snakker om. Til den sekundære skærm, jeg skal havde anskaffet mig.
Hvor imod min primære skærm bruger VGA stik.
Avatar billede mullebitzh Nybegynder
17. februar 2007 - 16:58 #5
undskyld double post, men der er ingen edit knap. =)
Hvad er forskel på en han og en hun DVI stik?