Avatar billede finmand Nybegynder
16. februar 2007 - 18:16 Der er 10 kommentarer

Anbefaling af virusbeskytter

Hejsa
Jeg skal bruge en 100% brugervenlig virusbeskytter til min gamle mor, den skal fange alt og samtidig kunne fungere hele tiden, men i baggrunden - ikke noget med pop-ups der skræmmer min gamle mor fra liv og sans.
Kan I stå sammen og anbefale en man kan købe on-line.

Muchu grande
Finmand
Avatar billede kalp Novice
16. februar 2007 - 18:20 #1
muligvis AVG... avast kommer med popups.. man kan sikkert slå sådan noget ting fra.
du kan læse om avast her www.avast.com
Avatar billede kalp Novice
16. februar 2007 - 18:21 #2
sætter man et flueben i at den altid skal foretaget en bestemt handling hvis den finder noget så burde den ikke hoppe frem andet end i særlige tilfælde.
Gælder de fleste.
Avatar billede kicker Nybegynder
16. februar 2007 - 18:25 #3
Jeg vil anbebefale McAfee. Bruger den selv, og den er meget god :)

Der kommer ikke pop-up som sådan, men hver gang man åbner et program, som vil have oplysninger om pc'en... Spørger den (nede ved menu linjen) om man vil køre det, vælger man ja, kommer den aldrig frem igen.

//KICKER
Avatar billede Slater Ekspert
16. februar 2007 - 18:29 #4
AVG er på ingen måde brugervenlig. Den er grim og ser fuldstændig anderledes ud, end alle de andre Windows-programmer, man er vant til. De ulemper har Avast også til dels, da den som standard har et forfærdeligt og forvirrende skin slået til, som dog heldigvis kan slås fra, hvorved den bliver rimelig brugervenlig.

McAfee kender jeg ikke mere - det er mange år siden jeg har prøvet den. Bruger selv Kaspersky nu, fordi den er bedømt i flere tests som den bedste virusscanner. Den er faktisk også ganske brugervenlig i designet, og ligner hvad man er vant til.
Avatar billede hcma Novice
16. februar 2007 - 18:45 #5
vælg herfra  (der er også links til manualer o.s.v.)
http://www.spywarefri.dk/manualer/sikkerhedspakke.htm
Avatar billede kalp Novice
16. februar 2007 - 18:51 #6
det kan da være hamrede ligegyldig med skins og udseende.. pointen er at de ikke skal poppe frem og forvirre hans mor:)
Avatar billede Slater Ekspert
16. februar 2007 - 19:13 #7
gawi - "Jeg skal bruge en 100% brugervenlig virusbeskytter" ... ?
Avatar billede kalp Novice
16. februar 2007 - 19:34 #8
ja og han siger den skal fungere i baggrunden!
tror næppe hun skal se på programmet!
Avatar billede tobias28 Praktikant
16. februar 2007 - 20:00 #9
Jeg synes du skulle kigge på spysweeper...det er både en spyware remover og virusprogram..du kan bare slå alerts fra så den ikke siger til dig at den har fundet en virus som den har slettet...den er nem at bruge...!! Den er også rated på www.spywarefri.dk -
Avatar billede vonb Nybegynder
21. februar 2007 - 12:33 #10
Jeg ville til enhver tid vælge Kaspersky Internet Security 6.0
http://www.kaspersky.dk/

Det er bruger venligt og fungere helt fantastisk. Minusserene ved den er at den sløver lidt i opstarts fasen, specielt hvis man har slået opstarts scan til. Desuden er den lidt peberet i prisen, men det er det værd.

Ang. AVG synes jeg der slipper for meget igennem og desuden er deres brugerflade ret ulogisk.