Avatar billede koden Novice
16. februar 2007 - 12:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Sende status sms til flere hundrede tlf. nr.

I mit firma har vi brug for at inf. et par hundrede brugere via sms, når deres IT systemer ikke virker.

Jeg forestiller mig at vi inf. brugere om at de kan tilmelde deres mobil via intranet eller net side og så vil de fremover modtage besked om driftsforstyrrelser.

Den tilmelding skal så gå ind i et program og lægge sig i en lang liste og vi skal så kun skrive en besked og sende til alle.

det bruges jo mange steder i DSB og hvad ved jeg.

Hvordan gør man det praktisk?

I princippet skal man vel bare have et program til at samle tlf. nr. som tilmelder sig og så et simkort man kan sende fra.
Men kan man sende fra simkort via pc???
Avatar billede screem_brille Novice
16. februar 2007 - 12:36 #1
du kan godt sende via en mobiltelefon koblet til serveren, men det er 99.9% sikkert at det ikke er tilladt ifølge din aftale med teleudbyderen, det du søger er en SMS gateway
Avatar billede koden Novice
16. februar 2007 - 12:43 #2
Avatar billede screem_brille Novice
16. februar 2007 - 12:57 #3
jeg ville lige kontakte Sonofon og tale med en erhverskonsulent først, er enig i det ser ud til at det er hvad du søger, men mener ikke de tillader det når det er kommercielt på den måde som du har brug for.
Avatar billede koden Novice
16. februar 2007 - 13:09 #4
nej du har nok ret. men hvis man køber et simkort hos sonofon, så afregner de vel bare over det.
Men jeg hører dem lige ad...
Avatar billede koden Novice
30. januar 2008 - 08:49 #5
Gammel sag. jeg lukker den. Vil nogen have point så svar senest i dag...
Avatar billede koden Novice
08. maj 2008 - 14:13 #6
luk