Avatar billede pilrik Nybegynder
16. februar 2007 - 00:42 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Spil PS2 på computerskærm

Jeg skal høre om der findes kabler der kan gøre at jeg kan spille PS2 på min TFT computer skærm istedet for alm analog TV?

Jeg har hørt at TV grafik kort forsinker reaktionstiden, hvis ikke man har en 4 Ghz maskine og monster meget RAM.

Så kan man koble PS2 direkte til f.eks. RGB stikket på TFT skærmen og hvordan?
Avatar billede jakobskovgaard Nybegynder
16. februar 2007 - 02:31 #1
Hvis jeg har forstået det rigtigt, har din TFT-skærm en RGB indgang, så er den fis ret hurtig slået med f.eks sådan her et kabel, der sender et RGB signal (componet) direkte ud fra PS2, hvilket også er den (næst)bedste analoge signal kilde
Avatar billede jakobskovgaard Nybegynder
16. februar 2007 - 02:32 #2
Avatar billede Spotgun Seniormester
16. februar 2007 - 08:16 #3
Jeg købte en ekstern tv-tuner til min tft-skærm, og kører ps2'en over den. Billedkvaliteten er fin, og der er ingen forsinkelse i reaktionstiden.
Avatar billede screem_brille Novice
16. februar 2007 - 08:51 #4
du kan ikke gøre det med et RGB kabel, for en PS2 consol sender et videosignal ud i standarden PAL; det er ikke noget en alm computer monitor kan forstå / vise.

spotgun har den bedste løsning, men billedet bliver ikke skarpt af det.
Avatar billede Spotgun Seniormester
16. februar 2007 - 09:03 #5
screem_brille: Det var også den konklusion jeg selv nåede frem til for et par måneder siden, da jeg købte tv-tuneren. :)

Billedet er selvfølgelig ikke helt lige så skarpt, som hvis du sætter PS2'en direkte på et tv, men når først man kommer igang med at spille syntes jeg ikke man bemærker den lille kvalitetsforskel. Desuden har du jo så også et ekstra tv, hvis du vælger den løsning.

Et godt råd: hold dig fra Mayflash Multi Purpose VGA box (http://www.gamebits.dk/shop/mayflash-multi-purpose-4401p.html). Kvaliteten af den er mildest talt elendig. Jeg valgte en AverMedia AverTV Box9. Det tog dog et pænt stykke tid at få den skaffet hjem, men kvaliteten er ganske udemærket, og tv-tuneren er nem at have med at gøre.
Avatar billede pilrik Nybegynder
16. februar 2007 - 15:51 #6
Ja jeg fik formuleret mig lidt klodset. Der er VGA og DVI indgang til skærmen, så det må være screem_brille og spotgun der deler points. Mange tak. Men f... hvor er sådanne konvertere dyre. De koster jo det samme som et gammeldavs analog TV.
Avatar billede screem_brille Novice
16. februar 2007 - 15:59 #7
vi kan ikke dele point, du har jo givet dem jakobskovgaard (for et forkert svar)
Avatar billede pilrik Nybegynder
14. marts 2007 - 11:40 #8
Hov sorry. Kan jeg "overføre" points?
Avatar billede screem_brille Novice
14. marts 2007 - 11:44 #9
nej da man kun må udlove 200 point ialt, så er der intet du kan gøre, og undrer mig over du giver pointene til netop den person der ikke har ret.
Avatar billede Spotgun Seniormester
14. marts 2007 - 11:47 #10
Kan Pilrik ikke bede jakobskovgaard om at tilbageføre pointene i et seperat spørgsmål, og så dele dem mellem os i et nyt spørgsmål, når/hvis han får pointene retur? Det burde vel være inden for reglerne...
Avatar billede screem_brille Novice
14. marts 2007 - 11:54 #11
jo men det tror jeg ikke på at jakobskovgaard gør, han har ikke deltaget i nogen spørgsmål efter det her.
Avatar billede pilrik Nybegynder
14. marts 2007 - 12:07 #12
OK, så jeg kan ikke overføre til dig direkte?
Avatar billede screem_brille Novice
14. marts 2007 - 12:16 #13
nej det er ikke tilladt.
Avatar billede pilrik Nybegynder
14. marts 2007 - 13:27 #14
Jamen så opretter jeg et nyt spg, som du bevarer og derefter tildeler jeg dig points. Fair skal være fair. Dit svar var til stor hjælp
Avatar billede pilrik Nybegynder
14. marts 2007 - 13:29 #15
Nyt spg. hedder det
Avatar billede screem_brille Novice
14. marts 2007 - 13:32 #16
den går ikke, det er imod reglerne ;)