Avatar billede mabeineedyourhelp Nybegynder
15. februar 2007 - 09:09 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Person på video, traced til vector form

Jeg har en video hvori en person udfører nogle bevægelser.
Jeg vil gerne have outlinet denne person i vector, og bruge vector animationen af hans bevægelser i flash.

Måske er vi ude i noget blueScreen for at få personen til at "gå fri" af baggrunden, men jeg ved ikke hvordan jeg får omridset i vector format, og evt. hvilket program jeg skal bruge.

Jeg har Adobe After Effect 6.5, Adobe Premiere 6.0 og Pinnacle Studio Plus.... måske kan en af dem bruges til formålet.
(har "naturligvis" også Illustrator, Photoshop og Flash).

Nogen der kan hjælpe?

Mvh Jacob
Avatar billede pezz Novice
15. februar 2007 - 09:32 #1
Incoming pillearbejde! Du bruger photoshop til at "tegne" dine vectors og kan så herefter eksportere dem.

Her er en lille intro til vectors i photoshop hvis du ikke kender til dem :) http://iit.bloomu.edu/vthc/Photoshop/DRAWING/vectorshapes.htm

Og ja en bluescreen vil klart være at foretrække. Så kan du bare lave en smart selection på det blå, invertere din selection og vupti, du har formen på personen selected, klar til en vector.
Avatar billede pezz Novice
15. februar 2007 - 09:35 #2
Nåja, hvis kameraet er 100% stationært i videoen og personen bevæger sig over hele billedet (sådan at du kan lave et komplet billede af baggrunden, uden personen) burde det åbne muligheder for en lettere/hurtigere løsning, ved at et script/plugin eller en funktion kan trække de to (baggrunden og personen) fra hinanden, groft sagt. Men det ved jeg ikke så meget om, jeg vil næsten tro afterfx/premiere har sådan noget hejs.
Avatar billede jokkejensen Novice
15. februar 2007 - 09:51 #3
premier kan arbejde med bluescreen.. men det kræver som alle andre, at den blå skærm er meget ensfarvet, og belysningen skal være meget konstant og ens.
Avatar billede mabeineedyourhelp Nybegynder
15. februar 2007 - 11:25 #4
Lige nu sidder jeg i Flash og tegner rundt om personen, frame for frame, meget som pezz forslår (dog gør jeg det direkte i flash), med det er faktisk dette kæmpe arbejde jeg vil prøve at finde en hurtigere måde at klarer.
(kameraet er på tripod, og derfor 100% stationært)

Kan premier  auto trace og lave en vector sekvens af det?

Andre forslag?

Jacob