Avatar billede petert Forsker
14. februar 2007 - 09:41 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Løsningsforslag til exel værktøj

Efter at jeg har fået god hjælp af flere af troldmændene her på Eksperten til tidligere opgaver, har jeg følgende spørgsmål iforbindelse med ny opgave.
I første omgang ønsker jeg ider til hvad i der ville være smartest og felksibel at bruge.
Opgaven er at afstemme forskellige konti fra Axapta med bank udskrifter.Man kan udtrække 2 filer en fra Axapta(1) og en fra bank (2).
1 består af "bilagnr,dato,beløb" og 2 af "dato,beløb"
Det der så skal ske er hvis dato og beløb i 1 også passer med dato og beløb i 2 skal disse på en elle anden måde elimineres.
Vedr. selve importen af filerne i excel kan man lave det sådan at man laver en makro der åbner et vindue med filerne i en forud bestemt mappe og vælger fil 1 og derefter fil 2 der så indsættes på en bestemt måde??
Det vil give den fordel at arket kunne bruges til at afstemme flere konti (Hvis fil typerne er ens)
Eller er der andre muligheder jeg ikke har tænkt på man kan bruge??
/petert
Avatar billede mugs Novice
14. februar 2007 - 10:49 #1
Jeg er ikke den store Excel haj, men er er sikker på, at det kan laves i Excel. Umiddelbart vil jeg foreslå Access og importere excelfilerne hertil i 2 tabeller. Du kan så køre en forespørgsel "find relaterede poster" der giver dig en oversogt over, hvilke poster der findes i begge tabeller. Disse poster må så være dem, der skal slettes.
Avatar billede xelor Nybegynder
16. februar 2007 - 21:52 #2
Jeg har lavet et sådant værktøj til afstemning af data.
Det er fuldstændig fleksibelt og kan benytte stort set alt dom datakilde.
Lad mig høre om det er noget du vil vide mere om...
Avatar billede petert Forsker
19. februar 2007 - 09:47 #3
Det vil jeg gerne høre mere om
/petert
Avatar billede alj Praktikant
22. februar 2007 - 10:39 #4
hej xelor, det lyder som noget jeg også kunne bruge, kan du forklare/sende løsningen (alan_privat-snabela-hotmail.com.
mvh
alj
Avatar billede petert Forsker
24. februar 2007 - 09:45 #5
Hej xelor jeg er også intreseret hvis jeg kan se hvad du har lavet
MVH
Petert
Avatar billede petert Forsker
26. marts 2007 - 10:23 #6
Jeg lukker dette spørgsmål