Avatar billede lyf Nybegynder
13. februar 2007 - 15:34 Der er 2 kommentarer

"Trække" i et langt billede for at vise udsnit.

Hej

Jeg søger et JavaScript (tror jeg), der kan vise udsnit af et billede og trække i det for at vise de skjulte områder. Forestil jer et panorama billede.

Mvh Oskar
Avatar billede roenving Novice
15. februar 2007 - 12:41 #1
Du skal bruge css-egenskaben clip !-)

-- du skal så hive en tidligere position af clip-tingen ud, finde ud af at steppe (og der tage højde for ikke at overskride grænserne på billedet), og så sætte en style-egenskab på formen:

imgElement.style.clip = "rect(10px, 200px, 300px, 0px)";

-- hvor længderne henviser til afstande fra kanter i sædvanligt css-format:

top, højre, bund, venstre
Avatar billede roenving Novice
15. februar 2007 - 12:42 #2
Ups, afstande fra 0,0 i sædvanligt ...