Avatar billede petersss Nybegynder
12. februar 2007 - 14:25 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

Embedde filer i binary

Jeg ønsker i Visual C++ at vedlægge et par filer i exe filen, som "pakkes ud" under kørsel af programmet. Kompression er ikke et krav.
Avatar billede the_fox Nybegynder
12. februar 2007 - 16:16 #1
Bertel Brander lavede følgende eksempel til mig på et tidspunkt, det kan eventuelt bruges til inspiration.

http://home20.inet.tele.dk/midgaard/starter.zip
Avatar billede the_fox Nybegynder
12. februar 2007 - 16:20 #2
Her er linket til det spørgsmål jeg stillede: http://www.eksperten.dk/spm/720742
Avatar billede bertelbrander Praktikant
12. februar 2007 - 19:47 #3
Koden som the_fox linker til burde uden videre kunne bruges med VisualC++.

Jeg kan evt. lave et projekt til VisualC++, hvilken version bruger du?
Avatar billede petersss Nybegynder
12. februar 2007 - 21:22 #4
2005 :)
Avatar billede bertelbrander Praktikant
12. februar 2007 - 22:02 #5
Avatar billede petersss Nybegynder
17. februar 2007 - 03:29 #6
Det fungerer jo fint :) Har lige een til ting. Hvis jeg gerne vil udpakke filerne i %temp%,  hvordan gøres dette?
Jeg kan forstå du ikke vil have point?
Avatar billede the_fox Nybegynder
17. februar 2007 - 10:53 #7
måske:

FILE* ExeFile = fopen("C:\\temp\\somename.exe", "wb");
Avatar billede the_fox Nybegynder
17. februar 2007 - 10:58 #8
Eller hvis de skal udpakkes i "midlertidige internetfiler"

TCHAR strPath[MAX_PATH] = {0};
                    if (SHGetSpecialFolderPath(NULL, strPath, CSIDL_INTERNET_CACHE, false)) {
                        path = _tcscat(strPath, _T("\\somename.exe"));
                    }
                    FILE* ExeFile4 = fopen(path, "wb");
Avatar billede the_fox Nybegynder
17. februar 2007 - 10:59 #9
hov der havde lige sneget sig et firetal ind:

TCHAR strPath[MAX_PATH] = {0};
                    if (SHGetSpecialFolderPath(NULL, strPath, CSIDL_INTERNET_CACHE, false)) {
                        path = _tcscat(strPath, _T("\\somename.exe"));
                    }
                    FILE* ExeFile = fopen(path, "wb");
Avatar billede the_fox Nybegynder
17. februar 2007 - 11:00 #10
Her kan du se alle de "specielle" mapper (f.eks. CSIDL_INTERNET_CACHE):

http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/ms649274.aspx
Avatar billede petersss Nybegynder
17. februar 2007 - 13:56 #11
Hehe, temporary internet files er nok ikke helt det rigtige dir at smide disse ting. Det ville nok være mere korrekt at gå i brugerens egen temp folder, altså den folder du havner i hvis du i konsollen skriver 'cd %temp%'.
Den kan jeg ikke finde i den liste du har sendt til mig...
Men jeg klarer mig nok med temporary internetfiles :) Vil du have lidt point?
Avatar billede petersss Nybegynder
17. februar 2007 - 16:07 #12
Hmm, temporary internet files er ikke helt god, da der kommer en popup når man starter en exe fil der ligger i temporary internet files. Jeg skal altså have fat i %temp%...
Avatar billede bertelbrander Praktikant
17. februar 2007 - 16:46 #13
getenv("temp") bør give dig temp mappen.
Avatar billede the_fox Nybegynder
17. februar 2007 - 16:54 #14
Du kan ikke bruge denne så?: CSIDL_LOCAL_APPDATA

C:\Documents and Settings\username\Local Settings\Application Data.

Jeg ved godt at det ikke er temp, men jeg googlet lidt på tempfolderen, men kan ikke rigtig finde noget.
Avatar billede the_fox Nybegynder
17. februar 2007 - 16:59 #15
hehe der kan man bare se :)
Avatar billede petersss Nybegynder
17. februar 2007 - 18:17 #16
Når jeg bruger getenv får jeg det rigtige dir, men i old school formatet non-8dot3. Dette gør skam ikke noget, bortset fra at kaldet til CreateProcess åbner nu en konsol og spytter en fejl ud med titlen "16-bit ms-dos subsystem" istedet for at køre den udpakkede fil. Det jeg ønsker er altså at lægge resourcen i temp dir'et, og derefter køre denne...
Avatar billede petersss Nybegynder
17. februar 2007 - 18:31 #17
Ignorer den forrige besked. Det var vist ikke min egen exe der blev kørt, men en tilfældig anden exe med samme navn i temp diret :)
Avatar billede petersss Nybegynder
17. februar 2007 - 21:26 #18
Det virker fint med getenv :) Tak for hjælpen!
Avatar billede petersss Nybegynder
17. februar 2007 - 22:54 #19
Bertelbrander du vil ikke have point, men the_fox vil du gerne have lidt point for din tid?
Avatar billede the_fox Nybegynder
18. februar 2007 - 10:20 #20
Tja... det er op til dig, jeg vil ikke nasse :)