Avatar billede simonth Nybegynder
12. februar 2007 - 12:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Billeder og 1 fil forsvundet fra SD kort?

Jeg har en HP iPAQ 6515. En Excel fil og en hel mappe med ca. 300 billeder i, er pludselig væk på mit SD kort. Jeg har prøvet et program(og 3 andre programmer, men det ene lukkede computeren ned(blå skærm), det andet og tredje program gad ikke noget..) som skulle kunne gendanne filer fra SD kort.
Programmet kunne ikke finde min Excel fil eller billedemappen.
Den kunne heller ikke finde nogen videofiler jeg lige havde slettet fra SD kortet før jeg prøvede programmet.
Hvad gør jeg?
Det er vigtigt at jeg får de 300 billeder og 1 Excel fil tilbage.

Kan det være PDAen der kan have fjernet filen? Jeg har ikke haft SD kortet i min computer i lang tid, før jeg skulle prøve at gendanne filen(Eller rettere sagt: Vise hvilke filer der kan gendannes - for det er en trial så man kan ikke gendanne..) så det kan vel ikke være det.

Da jeg havde SD kortet inde i computeren for noget tid siden og da jeg skulle "gendanne" filen, så hed drevet noget mærkeligt. Noget lign. (kan ikke huske) "3#d1^%" eller noget, altså bare nogen tal og nogen tegn.
Der var også nogen skjulte filer der ikke kunne slettes, og nogen skjulte mapper med 1 tegn i mappe/filnavnet, kan ikke lige huske hvad..men muligvis "1" "|" "l" eller noget..

Jeg skal have gendannet mine filer, hvordan? Helst et gratis program.
Avatar billede alj Praktikant
14. februar 2007 - 14:36 #1
hej simonth,
har du evt mulighed for at stikke kortet i en anden ppc'r ?
(jeg havde samme problem, bare med nogle musik-filer og løste det ved at bruge en anden ppc)
mvh
alan
Avatar billede simonth Nybegynder
14. februar 2007 - 17:04 #2
Nej, det har jeg ikke mulighed for :/
Du må gerne uddybe om hvordan du løste det, og hvad du helt præcist løste. Kom der f.eks. ikke problemerne med mærkelige filer/mapper, kom de forsvunde filer tilbage, forsvandt der ikke flere filer, eller hvad blev løst?
Avatar billede alj Praktikant
19. februar 2007 - 10:31 #3
Tja, jeg var måske bare heldig, for jeg gjorde sådan set ikke andet en beskrevet, stak kortet i en anden ppc jeg havde hjemme, vupti så virkede det, de meget mærkelige filnavne (med underligere tegn i) forsvandt og ppc'n kunne læse filerne igen. Hvis du ikke har adgang til en anden ppc'r kunne du måske prøve at stikke det i en/flere kortlæsere og se om det evt skulle hjælpe. Hvis du ikke har en kortlæser kan den jo købes for et lille beløb, hvis du altså vil "ofre" lidt for at redde filerne. (har du prøvet at se om du kan se billederne i kameraet ?)
mvh
alan
Avatar billede simonth Nybegynder
09. april 2007 - 18:43 #4
Okay, jeg har "genstartet" pdaen nu, altså den er blevet hardresettet eller hvad det hedder..SD kortet er også tømt nu. Jeg gad ikke rode med det længere så formaterede og genstartede den..
Tak for svaret, men det løste ikke mit problem, men vi kan dele pointene hvis du vil have nogen.
Avatar billede alj Praktikant
12. april 2007 - 13:26 #5
nej det er ok, det var jo bare et forslag
mvh
alj
Avatar billede simonth Nybegynder
13. juni 2007 - 17:12 #6
Lukker.