Avatar billede tvj Nybegynder
27. maj 2001 - 02:18 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Domæne og flytning

Hej

Hvis nu jeg har et DK domæne og jeg gerne vil have flyttet det til en anden server, sender man så bare et brev til DK-Hostmaster, hvor i man skriver at man gerne vil have at, DK domænet skal flyttes til en anden DNS / Nameserver ?
Avatar billede parazite Nybegynder
27. maj 2001 - 02:21 #1
http://www.dk-hostmaster.dk/forms/anmeld_redel.html skal bruges, men det hvis du regner med at bestille et webhotel til dit domæne, så få din nye host til at gøre det for dig. Det er oftest gratis.
Avatar billede tvj Nybegynder
27. maj 2001 - 02:36 #2
Det er nemlig fordi jeg selv påtænker at leje en server i USA... Det vil sige at jeg skal være registratorer hos DK-Hostmaster før at jeg kan få flyttet domæner til min server....?
Avatar billede parazite Nybegynder
27. maj 2001 - 02:38 #3
Nopz, det vil sige at du skal have godkendt din server som DNS-server, hvilket koster 500 kr. Dog skal du vist både angive primær DNS og sekundær DNS når du oplyser om redelegering, så i sidste ende skal du finde en extra DNS-server du kan opgive.

Good luck! :)
Avatar billede tvj Nybegynder
27. maj 2001 - 02:40 #4
Jeg skal ikke selv køre DNS server..... Dem jeg lejer server af stiller en DNS server tilrådighed........
Avatar billede parazite Nybegynder
27. maj 2001 - 02:47 #5
OK - dk-hostmaster.dk er som bekendt langt fra verdens mest brugervenlige side, men følgende skal tilsyneladende også fremsendes:
http://www.dk-hostmaster.dk/forms/redel.txt
Nemmest vil dog nok være at sende dem en e-mail og spørge nøjagtig hvad du skal gøre - de svarer hurtigt.
Avatar billede tvj Nybegynder
27. maj 2001 - 02:50 #6
ok jeg sender dem en mail.

Takker hurtig svar :)
Avatar billede parazite Nybegynder
27. maj 2001 - 02:52 #7
Det var så lidt! :)
Avatar billede tvj Nybegynder
27. maj 2001 - 17:59 #8
Jammen det er jo næsten DK Hostermaster der har svaret her :)

De skrev:
Vedr. redelegering

Vi skal bede om flg. formularer :

http://www.dk-hostmaster.dk/forms/anmeld_redel.html
Sendes pr. brev/fax

http://www.dk-hostmaster.dk/forms/redel.txt
Sendes til hostmaster@dk-hostmaster.dk
Avatar billede parazite Nybegynder
28. maj 2001 - 13:44 #9
*hehe* Måske skulle man søge job hos dem? :)