Avatar billede fireworm Nybegynder
08. februar 2007 - 19:12 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Trådløst netværk forsvinder konstant

Dette spørgsmål får 200 point, da jeg selv synes, at jeg har prøvet alt, og er ved at blive sindsyg :o)

Jeg har et problem med mit trådløse netværk. Forbindelsen til routeren hopper ofte af, og det er ikke altid at jeg kan komme på igen. Nogle gange når jeg søger efter trådløst netværk kan jeg slet ikke finde mit eget.

Jeg har prøvet alt muligt lige fra at skifte kanal og sikkerhedsinstillinger på routeren til at opdatere firmwaren.

Lige meget hvad jeg gør, så er forbindelsen ikke stabil - og forbindelsen ryger konstant. Har haft en anden router før, hvor det ikke var noget problem.

Min router en en Linksys WRT54GL.

Jeg håber at en af jer kloge hoveder derude kan hjælpe mig... Mit eneste umiddelbare bud er, at klientprogrammet leder på en forkert kanal, og derfor ikke kan finde routeren, men kan ikke finde nogle steder i Windows at ændre denne kanal.

Bør jeg sende min router tilbage som defekt? Eller har I nogle gode tips?
Avatar billede canedo Nybegynder
08. februar 2007 - 19:20 #1
Avatar billede jacla Nybegynder
08. februar 2007 - 19:21 #2
Avatar billede jacla Nybegynder
08. februar 2007 - 19:25 #3
Avatar billede screem_brille Novice
08. februar 2007 - 19:36 #4
samme problem har jeg på en ældre linksys, den er nu godt på vej til at ryge ud netop pga samme fejl (den model jeg har er kendt for den fejl, i det her versions nummer :S=)
Avatar billede fireworm Nybegynder
31. marts 2008 - 18:15 #5
Lukker gammelt spørgsmål - svaret var, at kopiere computerens MAC adresse over på routeren. TDC Webspeed (nu Yousee) kræver nemlig en statisk MAC adresse.