Avatar billede chrthegreat Nybegynder
08. februar 2007 - 18:53 Der er 10 kommentarer

Billedet bliver strukket..

Jeg har lige købt Nvidia GeForce 7600 GS. Jeg har sat det op med tv-out og det helt fint osv så den automatisk afspiller video i fuldskærm. Problemet er det bliver strukket til fuldskærm. JEg kan simpelhen ikke finde noget sted at slå det fra... Nogen forslag?
Avatar billede chrthegreat Nybegynder
08. februar 2007 - 19:04 #1
Det jeg ønsker er den viser det "rigtige" format også på tv'et....
Avatar billede screem_brille Novice
08. februar 2007 - 19:16 #2
hvilket tv ? hvilken måde overfører du signalet ? hvilken opløsning ?
Avatar billede chrthegreat Nybegynder
08. februar 2007 - 19:21 #3
Standard tv... Pal B.. Jeg kører med det der overlay så opløsningen betyder ikke noget. Når jeg afspiller noget bliver det gjort fuldskærm automatisk på tv'et.. Problemet med er at den strækker billedet. Men pt. er det 1024x768 op tv'et.
Avatar billede screem_brille Novice
08. februar 2007 - 19:28 #4
opløsningen betyder noget jo, prøv lige engang med 800*600 (selvom begge formater er 4:3, og derfor ikek burde have nogen betydning)
Avatar billede chrthegreat Nybegynder
08. februar 2007 - 19:32 #5
jeg kan ikke vælge andet end 1024 på tv'et...
Avatar billede screem_brille Novice
08. februar 2007 - 19:34 #6
er det alle film du afspiller der ser underligt ud, også DVD ? har du prøvet en anden afspiller ?

VLC player f.eks
Avatar billede chrthegreat Nybegynder
08. februar 2007 - 19:35 #7
Det alt... Med mit gamle ATI kort kunne man et sted vælge noget ala "same as source"... Noget ala det er bare ikke eksistende i det der NVidia control panel... :S
Avatar billede screem_brille Novice
08. februar 2007 - 19:38 #8
hvilken version af drivere benytter du ?
Avatar billede chrthegreat Nybegynder
08. februar 2007 - 19:39 #9
Jeg bruger dem der fulgte med... Prøver lige at downloade de nyeste..
Avatar billede chrthegreat Nybegynder
08. februar 2007 - 19:59 #10
det hjalp ikke :S