Avatar billede friis3450 Nybegynder
08. februar 2007 - 16:47 Der er 11 kommentarer

Kompabilitet med IE7 - viser intet

Hej alle! :)

Jeg har en tree-menu i javascript som ovehovedet ikke kommer til syne i IE7. Den virker i IE6 samt i FF. Jeg har virkelig ingen ide om hvorfor - kan det evt. skyldes det manglende parameter for IE7 i browsertjekket i starten af scriptet?
Hjemmesiden anvender frames.
Menuen forefindes på denne side: www.lilleroedskole.dk
Et direkte link til menu siden (incl script i kildekode): http://www.lilleroedskole.dk/startside/menu.htm

Håber meget på hurtig hjælp, på forhånd mange tak! :)
Avatar billede supertekst Ekspert
08. februar 2007 - 16:52 #1
Der er noget "kuk" i IE7. Mødte en problem, der intet havde med IE at gøre. Det var noget VBA-kode, der anvendte en Web-komponent. Systemet fejlede.
En tilbagevenden til IE6 - alt fungerede igen.

Der er efterhånden mange, der har opdaget problemer med IE7 - så måske kunne det betale sig at vente lidt med denne version.
Avatar billede friis3450 Nybegynder
08. februar 2007 - 16:54 #2
ja enig, men problemet er at hjemmesiden er en offentlig side for en folkeskole, og da en del adgang sker via IE (deriblandt IE7) bliver vi nødt til at rette kompabiliteten :/ .. Så jeg skal ha fundet en løsning (udover at droppe IE7 :P)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. februar 2007 - 18:23 #3
Måske skal du bare rette linien med ie6 til

    this.ie6=((this.ver.indexOf("MSIE 6")>-1 || (this.ver.indexOf("MSIE 7")>-1)) && this.dom && !this.opera5)?1:0;
Avatar billede friis3450 Nybegynder
08. februar 2007 - 20:50 #4
erikjacobsen --> yessir - du har fat i noget at det rigtige! - Det ser ud til at virke, skal lige teste det online og så får du point! :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. februar 2007 - 20:54 #5
Jeg samler slet ikke på point, tak. Men det virker som et unødigt kompliceret script du har fat i. Jeg ville finde et simplere der kun skelnede mellem 2 ting: nye og gamle browsere. Gamle kunne få en statisk udgave af menuen, og nye sådan ca. den du har nu.
Avatar billede friis3450 Nybegynder
08. februar 2007 - 20:55 #6
okay, det kan jeg godt følge.. har du et forslag/link til en model som du snakker om?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. februar 2007 - 21:33 #7
Nej, desværre ;)
Avatar billede friis3450 Nybegynder
08. februar 2007 - 21:35 #8
okay, jeg må på jagt! :)
Hvis du ikke har noget imod det så har jeg et ekstra spørgsmål..

Det lader til at IE7 har flere problemer - nu åbner den link'sne i samme ramme i stedet for i hovedrammen? - såvidt jeg kan se er base target sat rigtigt?
Avatar billede friis3450 Nybegynder
08. februar 2007 - 21:43 #9
sorry, fandt ud af det.. den/jeg havde åbentbart kommet til at slette nogle linier af koden :S

Tak for hjælpen!
Avatar billede friis3450 Nybegynder
08. februar 2007 - 21:44 #10
Smid et svar hvis du vil ha pointene :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. februar 2007 - 21:51 #11
Jeg samler slet ikke på point, tak.