Avatar billede rickypriv Nybegynder
08. februar 2007 - 16:42 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

nem måde at ændre én linie i mange html dokumenter

Hej.

Findes der noget værktøj til at ændre én linie i en lang række html dokumenter?

Eks. hvis der i bunden af masser af sider står en adresse, der skal laves om til en ny adresse.
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2007 - 16:48 #1
Det kan du med flere af de editorer der findes:

http://www.webwriter.dk/

http://www.tsw.dk/
Avatar billede rickypriv Nybegynder
08. februar 2007 - 17:12 #2
Nu har jeg inst. webwriter .. hvordan gør jeg så? :)

Der er vist tale om 62 dokumenter.
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2007 - 17:28 #3
Du skal åbne alle de dokumenter du vil have ændret i - derefter skal du gå i menuen <Søg> og vælge <Udvidet erstat> så går resten af sig selv.

Du kan også kopiere alle filerne der skal ændres til en mappe og foretage ændringen der

Du skal lige være opmærksom på at Webwriter sætter et link ind i alle doc
<meta name="Generator" content="Stone's WebWriter 4">
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2007 - 17:35 #4
Hvis du bruger TSWwebcoder er du fri for denne ændring/tilføjelse
Avatar billede rickypriv Nybegynder
08. februar 2007 - 17:55 #5
super.

mange tak.

smid lige et svar. :)
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2007 - 22:13 #6
Mit svar....

Nu du er i gang var det måske en ide at lave en include-fil og et link i de doc. som skal indlæse den
08. februar 2007 - 22:50 #7
Endnu et alternativ -> http://www.textpad.com/download/index.html (det bruger jeg tit/altid...)
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2007 - 22:54 #8
@dr1..... den koster
Avatar billede rynke10 Novice
09. februar 2007 - 04:16 #9
Include er en god ting :-)
Ellers hvis det bare er en tekst der skal erstattes, så kan http://www.orbit.org/replace/
ændre i mange filer af gangen. Man skal ikke åbne hver enkelt fil, den kan lave ændringen i alle filer i en mappe. Hvis den adresse kun står 1 sted i dokumentet, så er det jo nemt nok.
Avatar billede falster Ekspert
09. februar 2007 - 13:38 #10
Anbefaler glad og gerne ReplaceEm. Her kan man gratis virkelig "batche":

http://www.orbit.org/replace/
Avatar billede falster Ekspert
09. februar 2007 - 13:40 #11
... mangler "også" foran ReplaceEm.
09. februar 2007 - 14:36 #12
http://www.textpad.com/download/index.html - jeg ka' da ikke se nogen begrænsning/koster ?
Avatar billede falster Ekspert
09. februar 2007 - 14:40 #13
Måske ikke begrænsning, men

"You are welcome to download a copy of TextPad for evaluation, or to upgrade an earlier release. There is no charge for the download, but you must pay for the software if you decide to keep it. A single user license costs only £16.50 GBP (about $29 USD)."
Avatar billede rickypriv Nybegynder
09. februar 2007 - 17:35 #14
include ? :|

jeg har bare skrevet hjemmesiden i ren html, og nederst på samtlige sider står der en adr. som nu skal ændre.
Avatar billede Slettet bruger
09. februar 2007 - 23:33 #15
Det afhænger lidt af om det er en PHP- eller Windows-server dit website ligger på:

men for at få en ide om hvad der tales om kan du se et eksempel her:
http://webmaster.hephey.dk/guide/56/

Det er så en menu der er vist men det kan lige så godt være et andet doc der skal implementeres på websiden.

Læg mærke til at i den fil der kaldes menu.php (i dit tilfælde ville jeg kalde den footer.php) skal der kun være den kodestump som ellers ville være i din <foother> - altså ikke al den kode der normalt indleder og slutter et website.
Den fil skal så lægges i mappen hvor de andre doc. ligger eller i en mappe for sig selv, og så linke til den, sådan <?php include("inc/menu.php"); ?>

i dit tilfælde skal linket <?php include("footer.php"); ?> så indsættes der hvor du har teksten i dit footer