Avatar billede kimjjj Nybegynder
08. februar 2007 - 13:48 Der er 4 kommentarer

Hvordan ser man videofiler fra computeren på fjernsynet ?

Hvordan skal opsætningen være ? Jeg har købt et S-VHS cable, et Stereo cable og en Scart adapter men ved ikke præcis hvordan det skal sættes op. Jeg vil sætte stor pris på lidt hjælp.
Avatar billede old-faithful Praktikant
08. februar 2007 - 14:01 #1
Hvordan ser dit TV og computer ud. Umiddelbart, ud fra det du siger, ville jeg tro at det skulle sættes sådan op:

__________                                      ___________                __________
|                | -------- (S-VHS)--------> |Scart adaptor|              | FJERNSYN  |
| COMPUTER| -------- (stereokabel)--> |                    | -------> |                  |
|__________|                                    |___________|            |___________|

Du skal desuden huske at aktivere TV-out på din computer. Videoindstillinger skal være sat til PAL-format. Hvis du ikke kan få farver på, selv om den er sat til PAL, kan det være nødvendigt med et "colorfix"-led.

// Old-Faithful™
Avatar billede popstar Nybegynder
08. februar 2007 - 15:20 #2
Det er muligt at du skal sætte din skærmopsætning op til at kører med to skærme. Vælg Egenskaber for skærm -> indstillinger
Avatar billede chrthegreat Nybegynder
08. februar 2007 - 15:32 #3
Hvilket grafik kort har du ? ATI ? NVidia ?
Avatar billede kimjjj Nybegynder
08. februar 2007 - 15:47 #4
Jeg mener jeg har sat ledningerne op som vist, dvs. med S-VHS kablet fra grafikkortet til Scart-adapteren, og med to lydstik fra Scart-adapteren til lydkortet. Når jeg højreklikker på en videofil kan jeg vælge "play on my TV/F790D". Vil det sige at TV-out er aktiveret ? Hvis ikke, hvordan aktiverer jeg det ? Hvordan ændrer jeg videoindstillinger til PAL-format ? Grafikkortet er Nvidia GeForce4 MX 440. Under Egenskaber/indstillinger kan jeg vælge mellem Plug and Play eller standardskærm. Betyder det at jeg allerede kører med to skærme ? Tak igen.