Avatar billede triumph10 Nybegynder
08. februar 2007 - 09:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

too many different cell formats

Jeg sidder her på min arb. plads og er igang med en kæmpe projekt mappe. Arkene indeholder en masse forskellige formatteringer.

Der er nu sket det, at hele projektmappen er låst fordi der er for mange forskellige celleformatteringer.

Jeg kan ikke ændre skriftstørrelse, farve, rammer eller noget som helst. Jeg får hele tiden besked om "For mange forskellige celleformatteringer".

Jeg har prøvet at tage en kopi af projekt-mappen og herefter slettet 4-5 ark, som indeholder mange formatteringer - bare for at kunne skaffe plads til at ændre nogle af formatteringerne (til standardformater). Det hjælper heller ikke - jeg får stadig den samme besked.

Resultatet er, at jeg ikke har nogen mulighed for at komme videre med arbejdet i projekt-mappen, da den er låst/spærret uanset hvad jeg prøver.

Er der nogen, der har en løsning, så jeg kan komme til at arbejde i projektmappen igen.
Avatar billede hkhgubbi Nybegynder
08. februar 2007 - 09:59 #1
Har du mulighed for at kopiere, alle cellerne fra et ark og føre det over i et nyt dokument?
08. februar 2007 - 10:03 #2
Det er en af de svære, du er røget ind i. Der er ikke umiddelbart nogen nem løsning på dit problem, da jeg formoder at du har gemt filen, efter problemet er opstået.

Har du ikke gemt filen efter meddelelsen kom første gang, er løsningen at lukke projektmappen uden at gemme, eller gemme under et andet navn.

Et løsningsforslag er beskrevet her; (men som sagt, der er ikke nogen nem løsning).
http://www.quarrell.demon.co.uk/QAid/
08. februar 2007 - 10:04 #3
Her kan du se hvad Microsoft skriver om, hvordan du kan undgå situationen i fremtiden.
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;213904&Product=xlw
08. februar 2007 - 10:06 #4
En mulighed er at indlæse en backup af filen, fra før problemet opstod.
08. februar 2007 - 10:10 #5
Jeg har tidligere hørt at der var været succes med at åbne Excel-filer, der er fejlbehæftede i OpenOffice - rette fejlen her - og gemme igen. Efterfølgende har filerne kunnet åbnes i Excel.

Hvis alt andet stadig mislykkes, er det da et forsøg værd. OpenOffice kan gratis downloades her:
www.Openoffice.org
Avatar billede triumph10 Nybegynder
08. februar 2007 - 14:23 #6
Tak for jeres svar indtil videre jeg arbejder lidt videre på det store projekt og vender tilbage når jeg har gået løsninger igennem

indtil videre tak for hjælpen
Avatar billede triumph10 Nybegynder
13. februar 2007 - 10:14 #7
Tak for svarene mit problem er blevet løst, jeg er blevet klogere mht. excel i fremtiden, jeg åbnede et tidl. ark og slettede gemte og åbnede arket igen og på den måde har jeg fået formindsket mit problem.