Avatar billede spideren Nybegynder
08. februar 2007 - 07:57 Der er 6 kommentarer

Basal maskin info

Hej

Jeg skal bruge de mest basale maskin info, CPU, MEM, DISK

Jeg har (håber jeg) mem og disk gennem WMI, men CPU siger 100% når jeg tilgår gennem WMI, hvis jeg tager en performance counter kommer den med tal mellem 0 - 70% mens taskmanager & perfmomn viser 0-3%

Hvordan kan jeg få en værdi jeg kan bruge til noget.. Metoden er lige meget..

Ser frem til jeres input
Avatar billede screem_brille Novice
08. februar 2007 - 08:02 #1
en værdi der skal udlæses automatisk flere gange, eller er det kun en gang du skal bruge disse informationer ?
Avatar billede spideren Nybegynder
08. februar 2007 - 08:12 #2
løbende, idag laver jeg et PerformanceCounter og en NextValue() men man kan ikke regne med denne..

;(
Avatar billede kalp Novice
08. februar 2007 - 09:35 #3
win32 programmering?

se på disse måske kan de bruges.

GlobalMemoryStatus
eller denne som er lidt bedre
GlobalMemoryStatusEx

Metoden fortæller dig om ram forbruget.

GetSystemInfo

returnere oplysninger om systemet.

men ja.. du kan finde deres dokumentation på www.msdn.com

har ikke arbejdet meget med det selv, men ville da nok prøve den vej igennem.
Avatar billede spideren Nybegynder
12. februar 2007 - 20:05 #4
Desværre efter at have forsøgt dette har jeg ikke fået noget brugbart ang. min CPU
Avatar billede lasserasch Juniormester
22. februar 2007 - 21:21 #5
Jeg har lavet sådan et lille overvågningsprogram til min computer i C#. Den regner CPU, RAM og Netværks forbrug ud, og mit VIRKER!

Du kan selv hente sourcekoden her :
http://storetasker.dk/Sys_Monitor_src.zip

Det giver dig måske også en indgangsvinkel til at hente andre maskininfo ud. Fremgangsmetoden er jo den samme i de fleste tilfælde...

Håber du kan bruge dette til noget, ellers skriver du bare igen!

/Lasse
Avatar billede lasserasch Juniormester
22. februar 2007 - 21:24 #6
Og "mit VIRKER" var altså skrevet med et smil på læben. :-)

Ikke for at virke pralende eller noget!
/Lasse