Avatar billede jonasbank Nybegynder
07. februar 2007 - 10:28 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

64bit og programmer?

Har sikkert været oppe 1000 gange - men føler stadig ikke dette er det standard "32 vs. 64 bit" Vista spørgsmål.

Jeg står overfor at skulle købe en omgang Vista Home Premium til min computer. Det er en AMD X2 64 bit 4200 processor, så burde være muligt for mig at smide en gang 64 bit styresystem på.

Mit spørgsmål er så, kan følgende programmer køre i 64 bit system? Og får jeg noget ud af at køre dem i 64 frem for 32 bit? Altså er der udviklet noget 64 bit halløj til dem:
Adobe/Macromedia pakken bestående af:
Flash 8
Dreamweaver
Fireworks
Photoshop CS2
Office pakken

Og de mere for sjov programmer:
RipIt4me
DVD Decrypter
DVD Shrink
Nero

Håber der er nogle af jer som kan hjælpe mig med dette, for vil helst ikke købe 64 bit versionen hvis jeg ikke får noget ekstra performance ud af det.

Har i brug for yderligere info må i endelig sige til.

(Kan du kun svare for nogle af programmerne så gør gerne det og du vil stadig modtage point - vil i det tilfælde blive delt mellem svar).
Avatar billede kalp Novice
07. februar 2007 - 10:33 #1
ved ikke om der er udviklet 64bit versioner af dem.
men 32bit programmer kan godt køre på 64bit, men de er stadig 32bit programmer så du vil ikke opleve at de kører bedre eller noget.
Avatar billede drgonzo Praktikant
07. februar 2007 - 10:48 #2
At styresystemet kører 64bit vil jo give en smule bedre performance end et 32 bit, derudover er 64 bit fremtiden, selvom den kommer ret langsomt, så vil der komme flere og flere 64 bit appz. Du mister på ingen måde noget ved at køre 64 bit OS, derimod mister du en del ved at køre 32 bit, de 64 bit din cpu kan klare bliver ikke udnyttet optimalt og efterhånden som flere og flere ting bevæger sig mod 64 bit, vil du så om et år eller 2 skulle købe nyt OS, så hvorfor ikke bare gøre det nu?
Bare min mening :)
Avatar billede kalp Novice
07. februar 2007 - 10:51 #3
jeg synes også man skal skifte, men jeg venter dog lige lidt endnu ligesom jeg gjorde da SP2 kom ud:) bare lige til de vigtigste patches og updates er kommet så jeg ikke skal blive generet af at mine ting ikke køre ordenligt:)
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
07. februar 2007 - 12:53 #4
Adobe/Macromedia pakken bestående af:
Flash 8
Dreamweaver
Fireworks
Photoshop CS2

Disse virker alle i 64, selvom det er 32 bit applikationer. Med Fireworks ændrer den dog farve scheeme, men det virker fint aligevel.
Avatar billede atdata Nybegynder
07. februar 2007 - 12:53 #5
jeg synes at man er noget sløv i optrækket omkring Windows vista 64 bit tag en Raid controler til SATA det kan den ikke finde lyden forsvinder også det er da grotesk
Avatar billede jonasbank Nybegynder
16. februar 2007 - 14:08 #6
Har fået mig en Vista 64 bit edition og kan fortælle:
christiansenbo har ret, adobe pakken funker fint, men kører desværre kun 32 bit.

Alle andre programmer kører også kun 32 bit.
DVD programmerne kører alle forholdsvist upåklageligt, DVD Decrypter kommer med en fejl når man går ud af programmet - ved ikke hvad det skyldes.

Har installeret avast! antivirus, ser ud til at virke fint.

Lukker spørgsmålet.
Avatar billede kalp Novice
16. februar 2007 - 14:12 #7
sjov måde at afslutte et spørgsmål på
Avatar billede jonasbank Nybegynder
16. februar 2007 - 16:22 #8
gawi - er ikke helt sikker på hvad du mener?

Hvis du tænker at jeg tildeler pointsne tilbage til mig selv så er det da jeg jo ikke modtog noget egentlig svar på det jeg spurgte om. Dog kan jeg ved anden gennemlæsning godt se at det ikke fremgår tydeligt nok at jeg egentlig er ude efter at vide hvilke programmer der er udviklet til 64bit).

Vil gerne dele de 150 points mellem dig og christiansenbo - det skal ikke være det som skiller os ad. :-)

Hvordan er det nu man opretter spørgsmål som kun skal bruges til afregning af points? (Er ikke vildt erfaren bruger herinde, hvilket også kan forklare min lille fodfejl - undskyld, og tak for at gøre mig opmærksom på den. Var skam ikke for at være "nærig" med mine points.)
Avatar billede kalp Novice
16. februar 2007 - 16:38 #9
og jeg er heller ikke grådig efter point;)
men det helt okay... så havde jeg bare misforstået spørgsmålet:)

rigtig god weekend:)