Avatar billede linroc Nybegynder
07. februar 2007 - 00:02 Der er 14 kommentarer

Hvordan får jeg DI-624 til at virke som switch (ingen routning)

Hej,

jeg har en bredbåndsforbindelse, som går i en cisco router. Efter denne router vil jeg gerne have min di-624 trådløse router koblet til. Men alle maskiner wireless eller ej skal være på samme netværks segment.

cisco'en har range 192.168.15.100 til 150

jeg har nu sat di-624 til 192.168.15.50 til 99

Jeg har prøvet en del forskellige ting efterhånden - men jeg har bøvl med at få det trådløse net til at spille.

Er der nogen der har en opskrift på hvordan jeg får det til at spille sammen.
Avatar billede screem_brille Novice
07. februar 2007 - 00:05 #1
deaktiver DHCP i den trådløse router, og sæt den til cisco routren via et ledigt lan stik.
Avatar billede screem_brille Novice
07. februar 2007 - 00:06 #2
på den måde vil cisco routeren uddele ipadresserne, og det trådløse net vil virke (go være i samme IP range)
Avatar billede linroc Nybegynder
07. februar 2007 - 00:26 #3
jeg får ganske rigtigt en rigtig ip fra cisco'en - men jeg kan ikke komme på det trådløse net. Jeg kan se det i netværkslisten - men jeg kan ikke koble på det.
Avatar billede screem_brille Novice
07. februar 2007 - 00:28 #4
og det er sat korrekt op ? (altså den trådløse del)
Avatar billede linroc Nybegynder
07. februar 2007 - 00:32 #5
tja - ligenu er det stort set default - men det burde vel også spille.

Jeg har cisco'en i en alm. switch port på di-624 ikke wan - hvis jeg har den i wan får jeg heller ikke en kablet ip ?
Avatar billede screem_brille Novice
07. februar 2007 - 00:36 #6
det bør du heller ikke hvis DHCP er deaktiveret (altså hvis du har sat /sætter) stikket i wan stikket), men i første omgang skal du have den sat op til du kan koble op til det trådløse netværk
Avatar billede linroc Nybegynder
07. februar 2007 - 00:45 #7
enig - men det burde jo bare virke. Jeg følger wizarden og tager den nemme løsning ude security bare for lige at få hul igennem - men jeg får ikke tildelt en ip.
Avatar billede linroc Nybegynder
07. februar 2007 - 01:04 #8
hmm... der er tilsyneladende et eller andet der ikke er som det skal være. Har reset di'en og kørt en helt alm. opsætning med cisco'en i wan porten. Jeg kan stadigvæk ikke komme på trådløst - måske kan de bare ikke enes :-(
Avatar billede screem_brille Novice
07. februar 2007 - 05:14 #9
det burde de nu kunne
Avatar billede nva Praktikant
07. februar 2007 - 08:07 #10
Avatar billede linroc Nybegynder
07. februar 2007 - 11:54 #11
det her bliver mere og mere underligt - jeg prøver nu med en anden trådløs router (sandberg G54).

Jeg kan få det til at virke så langt at jeg får ip adresser på både lan og trådløs. Internet virker via kabel -  men ikke trådløst.

g54 er sat op til:
dhcp disabled
ip 192.168.15.140

cisco (linksys):
ip 192.168.15.1
dhcp enabled
ip range dhcp 192.168.15.50 - 192.168.15.100

jeg fatter det ikke - det er som om jeg ikke får access gennem cisco'en når jeg er trådløs. De ip'er jeg får på min lap er ..50 og 51, dvs de kommer fra cisco'en (som forventet).

ciscoen er en:
linksys broadband router with 2 phone ports

jeg er koblet på profibers net
Avatar billede linroc Nybegynder
07. februar 2007 - 14:58 #12
nu virker det så - det var cisco routeren som flooded di-624 fordi den også sender digital tv til min settop box. Med det samme jeg enablede multicast filteret så virkede det.

Så nu må jeg bare vælge om jeg vil se digi tv eller være trådløs online :-(

screem_brille du får point du havde jo egentlig ret :-)
Avatar billede screem_brille Novice
07. februar 2007 - 15:04 #13
;)
Avatar billede screem_brille Novice
08. februar 2007 - 09:10 #14
husk og luk spørgsmålet ;)