Avatar billede l_otto Nybegynder
06. februar 2007 - 16:05 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

Flash ret i en .swf fil

hej jeg er helt newbie på flash..

hvilke gratis program kan man bruge til at rettet i en .swf fil =? jeg skal rette noget teskt..
Avatar billede Kengun Praktikant
06. februar 2007 - 16:45 #1
Du trænger arbejdsfilen (.fla) for at rette i den. Og da trænger du et program som Flash fra Adobe, http://www.adobe.com/products/flash/flashpro/ . Tidligere var det Macromedia der hadde Flash.
Avatar billede duotone Nybegynder
06. februar 2007 - 20:00 #2
uden .fla-filen kommer du ikke ret langt. Dvs. der findes godt nok programmer http://www.sothink.com/product/flashdecompiler/ men min erfaring er at det sjældent fungerer ordentligt.
Avatar billede l_otto Nybegynder
06. februar 2007 - 21:54 #3
nu har jeg lavet den om til en .fla fil og rettet i den.. men hvordan får jeg den lavet tilbage til en .swf
Avatar billede duotone Nybegynder
06. februar 2007 - 22:13 #4
det var du da hurtig til :)

brug File > Publish Settings
Avatar billede l_otto Nybegynder
06. februar 2007 - 22:20 #5
fedt. men nu kører den som en sindsyg.....

http://www.proseo.dk/vikar/site_flash/index-4.html
Avatar billede l_otto Nybegynder
06. februar 2007 - 22:23 #6
Dvs. der findes godt nok programmer http://www.sothink.com/product/flashdecompiler/ men min erfaring er at det sjældent fungerer ordentligt.

men hvad skal man så bruge
Avatar billede cool-it Nybegynder
07. februar 2007 - 00:14 #7
Du kunne jo starte med at betale for designet, der hvor det kommer fra:
http://www.templatemonster.com/website-templates/12436.html
Avatar billede l_otto Nybegynder
07. februar 2007 - 08:26 #8
øø det har jeg så ..

den er betalt med ven cool-it :-)
Avatar billede l_otto Nybegynder
07. februar 2007 - 08:26 #9
du kan jo selv prøve at downloade den uden at betale :-) det kan man ligesom ikke
Avatar billede cool-it Nybegynder
07. februar 2007 - 09:15 #10
Alle swf filer bliver da downloadet til "midlertidige internetfiler"
også din "header_v7.swf"

Så jo, det kan man!
Men du kan måske se om du kan finde en billig ældre Flash MX2004 et eller andet sted, for så kan du rigtig ændre/redigere i fla. filen.
Avatar billede l_otto Nybegynder
07. februar 2007 - 09:22 #11
jo men resten html osv.. den kan du ikke nappe :-)

jeg må lede efter mx2004
Avatar billede cool-it Nybegynder
07. februar 2007 - 09:31 #12
Nææ, hi hi.
Der må være mange der ligger inde med en ældre version af Flash, selv om jeg umiddelbart ikke kunne finde nogen på www.dba.dk

Ellers må du jo smide opgaven med at rette i fla.filen herinde
Avatar billede l_otto Nybegynder
07. februar 2007 - 09:39 #13
hvor skal jeg smide den ?
Avatar billede cool-it Nybegynder
07. februar 2007 - 09:40 #14
Hvad med at downloade en tester af Flash

Download a 30-day free trial ›http://www.adobe.com/go/tryflash
Avatar billede l_otto Nybegynder
07. februar 2007 - 09:45 #15
det er den jeg har lavet ændringen i med så fucker den op i hastigheden.. det er fordi npr jeg laver den om til .fla med sotthink software tager den ikke actionen med
Avatar billede cool-it Nybegynder
07. februar 2007 - 10:20 #16
Hvis du downloader prøveversionen af Flash fra ovenstående link og herefter redigerer din originale .fla med Flash fil (ikke med Sotthink) SKAL det virke.

Flash filen (header_v7.FLA) skal derefter gemmes som en .swf fil inde i Flash.
Avatar billede l_otto Nybegynder
07. februar 2007 - 10:21 #17
nu fandt jeg sgu lige den ord. .fla fil ... den havde dig gemt i noget pasword protectet .zip fil... godt man har betalt :-)
Avatar billede cool-it Nybegynder
07. februar 2007 - 10:29 #18
Jamen tillykke og undskyld min mistro.
Avatar billede l_otto Nybegynder
07. februar 2007 - 10:34 #19
np.  nu er jeg inde i den.. men hvordan rettet jeg teksten ? og hvor hyperlinket skal hen ?
Avatar billede cool-it Nybegynder
07. februar 2007 - 11:22 #20