Avatar billede nuthin Nybegynder
05. februar 2007 - 18:01 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Bedste vej til at lære C#/.NET

Ja, som titlen lyder, så vil jeg gerne høre jer om hvad i mener er den bedste/hurtigste vej til at lære C#.

Det kan være alt lige fra bogtitler, links, tutorials etc.

Jeg har næsten ingen programmeringserfaring, har dog lidt HTML/JavaScript.

Når du kommer med et svar vil jeg gerne høre din erfaring med materialet du foreslår, samt din erfaring inden du læste det.

På forhånd tak :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
05. februar 2007 - 18:21 #1
Wrox laver generelt gode .NET boeger.

Jeg var rigtig glad for "Professional C# ".

Men jeg havde ogsaa en paen ballast med.

Jeg mener ogsaa at de har "Beginning ..." boeger.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
05. februar 2007 - 19:16 #2
Jeg vil også anbefale Wrox's bøger.
Jeg har, efter tidligere opfordring fra nogen på eksperten.dk, købt både Beginning og Professional C# 2005.

Jeg er dog ikke nået igang med Professional endnu.
Indtil videre kan jeg sige, at Beginning er rigtig god.
Avatar billede arne_v Ekspert
05. februar 2007 - 19:24 #3
Professional antager at man kan programmere (og nok helst i C++ eller Java), saa det er
lige paa og haardt - hele syntaxen er gennemgaaet paa under 100 sider og saa er det
ellers igang med XML, databaser, remoting etc.
Avatar billede nuthin Nybegynder
05. februar 2007 - 21:42 #4
Jeg kigger lidt nærmere på Wrox's bøger, og takker for svarene indtil videre..
Flere svar er velkomne :)
Avatar billede jarret Nybegynder
05. februar 2007 - 23:03 #5
der er også den nemme løsning - men ofte også gode - video (-:

http://www.learnvisualstudio.net/ (det koster)

der er en video serie der hedder - "beginning c#" har ikke set den hele, men generelt kan jeg anbefale videoerne.

jeg har dem liggende(har betalt for dem og man må godt dele(-:), send mig en mail på broe@itu.dk så ligger jeg dem op og sender et link..
Avatar billede arne_v Ekspert
25. marts 2007 - 16:05 #6
nuthin ?
Avatar billede nuthin Nybegynder
30. november 2007 - 08:43 #7
Beklager. Jeg kom lige til at gå i hi. Smider i lige et svar?
Avatar billede amews_aj Nybegynder
30. november 2007 - 09:34 #8
svar..
Avatar billede arne_v Ekspert
30. november 2007 - 13:43 #9
kommer her