Avatar billede aspersen Nybegynder
05. februar 2007 - 17:11 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

larm fra blæser i strømforsyning

Hej eksperter

Blæseren i min strømforsyning er ved at dø.
Dødskampen larmer lidt rigeligt efter min smag.

Kan man skifte sådan en blæser - eller er det lettere at skife hele strømforsyningen?
Her er et billede:
http://www.jesperasp.dk/IMG_9692.JPG

Nogle bud på hvor man kan finde en billig/god blæser eller en ny strømforsyning til rimelige penge.

mvh.

aspersen
Avatar billede off-line Nybegynder
05. februar 2007 - 19:22 #1
Du kan godt skifte blæseren. Om det er bedre med en anden strømforsyning,
afhænger af, om du er tilfreds med den, om den er "stærk" nok.
Det er jo meget billigere at skifte blæseren, men arbejdet er stort set det samme.
Hvis du vil skifte blæseren, så pil den ud, og se på den, så du får den rigtige.
Avatar billede off-line Nybegynder
05. februar 2007 - 19:25 #2
Ps. Jeg går ud fra, at din computer er en ældre og ikke så hurtig sag, for din
strømforsyning er ret lille.
Avatar billede aspersen Nybegynder
05. februar 2007 - 20:06 #3
Hej gotfred
Tak for info!
Jeg har ikke skiftet ret mange ting ud i maskinen så jeg må gå ud fra at de 250w er nok!

Nogle bud på hvor man kan finde en billig/god blæser eller en ny strømforsyning til rimelige penge?

mvh. aspersen
Avatar billede off-line Nybegynder
05. februar 2007 - 20:44 #4
Jeg ved jo ikke hvor du bor:) Men det er vel bare en kabinetblæser.
Her er en side fra Zitech, det kan give dig en ide om, hvad en sådan
blæser koster. Men tag den gamle blæser med hen i forretningen.
http://www.zitech.dk/Product/SubCategory.aspx?SubCategoryID=52589&ProductCategoryID=298
Avatar billede off-line Nybegynder
05. februar 2007 - 20:50 #5
Ps. Men jeg mener, at der findes blæsere, som er mere støjsvage. Hvis du bor i KBH. så ligger
der på Finsensvej en computer forretning som plejer at have den slags.
Avatar billede aspersen Nybegynder
05. februar 2007 - 20:56 #6
Nope - bor i Århus!
Men havde nu tænkt mig at købe over nettet hvis du kender et godt link!

mvh.

Aspersen
Avatar billede off-line Nybegynder
05. februar 2007 - 21:05 #7
Nej desværre, jeg foretrækker at gå i forretninger. Men Århus er er jo ikke
en lille by, der må da være flere computerforretninger, og det er da dyrt,
at betale post. Zitech har i alt fald en forretning i Århus.
Zitech Computer - Århus
Vestergade 37
8000 Århus C
Telefon: 86 20 19 99
Avatar billede c-holst Novice
05. februar 2007 - 21:35 #8
http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=417739923&ListingType=0&ListingSort=1&PageNr=1&Catg=26454

kunne hurtigt blive en billige løsning. Der er flere på qzl og sikkert også mange andre steder

antager du kører atx. da mange i disse år opgraderer på denne front kan du sikkert nemt finde en reserve i nærheden af dig
Avatar billede robotten Praktikant
06. februar 2007 - 08:55 #9
Stod engang og manglede en billig stømforsyning. Fandt et butik, hvor det var billigere at købe hele kabinettet inkl. strømforsyning, end at købe den løs. Tror at den kostede 250 kr., hvor en løs kostede 350 kr.
Men det var så en netbutik, men fysiske butikker kan da sagtens have det på samme måde.
Avatar billede aspersen Nybegynder
07. februar 2007 - 11:18 #10
Tak for svarene - Godtfred løber med præmien...

mvh.

Aspersen
Avatar billede off-line Nybegynder
07. februar 2007 - 11:36 #11
:)
Avatar billede robotten Praktikant
07. februar 2007 - 11:43 #12
Ja, en standard 80 mm. blæser plejer at passe. Husk at have en samlemuffe klar, til at koble den nye blæser til stømkablerne.