Avatar billede nph12 Nybegynder
04. februar 2007 - 16:30 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Office 2007 student/home

Hej
Jeg har kigget på den nye Office pakke, men det under mig, at der ikke er Outlook i pakken. Er der også andre som vil savne Outlook?

Jeg har ikke rigtigt lyst til at bruge ca. 1300 kr. på Office pakken uden Outlook, men synes heller ikke, at der er de store alternativer. Som jeg ser det, så er det Office 2003 (med Outlook) eller ??? Nogen gode råd?
Avatar billede hcma Novice
04. februar 2007 - 16:36 #1
køb en større pakke  -  desværre, hvis du vil have Outlook med
Avatar billede nph12 Nybegynder
04. februar 2007 - 16:50 #2
Men så er prisen også en anden. Jeg er ikke interesseret i at betale 3-4 gange så meget for at så Outlook med.

Det undrer mig bare, at Outlook er med i Office 2003, men ikke i Office 2007.
Avatar billede leif Seniormester
04. februar 2007 - 17:03 #3
nph12 -> Brok dig til M$, det er en ny version og de har valgt at ændre på pakkens indhold, sådan er det. Bare fordi det altid har været anderledes behøver det jo ikke være sådan altid
Avatar billede cult Nybegynder
04. februar 2007 - 17:07 #4
Outlook er da med i Office 2007, men den nævnte udgave er Microsofts bud på en billig pakke til studerende, deraf navnet... De har nok ikke ment at Outlook er specielt studierelevant.

Du skal på jagt efter Office 2007 Standard der indeholder Word, Excel, Powerpoint og Outlook.
Den kan fåes til til 1116 kr. i en Akademisk version eller 2059 for Retail.

Akademisk: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=255500
Retail: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=255499
Avatar billede ken.j Nybegynder
04. februar 2007 - 17:12 #5
hvad er forskellen på Akademisk og Retail ?
Avatar billede cult Nybegynder
04. februar 2007 - 17:16 #6
Avatar billede nph12 Nybegynder
04. februar 2007 - 17:17 #7
cult: det er kun med en licens? Office 2003 er med tre licenser,

leif: Jeg har også tænkt mig, at brokke mig til Microsoft!!
Avatar billede hcma Novice
04. februar 2007 - 17:20 #8
det er ikke første gang der er plukket noget ud af studenterversionen.
min go'e gamle Office2000 premium student-version indeholder:
Word, excel, access, outlook, ms draw, frontpage, publisher og powerpoint  :o)
Senere udgaver er droslet ned trin for trin.
Avatar billede cult Nybegynder
04. februar 2007 - 17:28 #9
Det er skam helt rigtigt at der kun er 1 licens med Standard udgaven, hvor Student & Home har 3, men mig bekendt kan du da heller ikke få en Office 2003 udgave med 3 Outlook licenser til 1200 kr.?

Set i forhold til Office 2003, så er S/H edition et nyt og ret godt tilbud til dem der kan leve uden Outlook.
Avatar billede nph12 Nybegynder
04. februar 2007 - 18:16 #10
hcma: Det er vel typisk m$. Det ende vel med, at der kun er Word i Office pakke i studie udgaven;-)

cult: "mig bekendt kan du da heller ikke få en Office 2003 udgave med 3 Outlook licenser til 1200 kr.?" Er ikke helt med på, hvad du mener. Office 2003 home/student (indeholder Word/Excel/PowerPoint/Outlook og er med 3 licenser).

"Problemet" er, at jeg ikke kan leve uden min Outlook!
Avatar billede hcma Novice
04. februar 2007 - 19:15 #11
har ikke prøvet det; men er det ikke muligt at lave en brugerdefineret installation af Office2003 og så kun tage Outlook ind ?
Avatar billede nph12 Nybegynder
04. februar 2007 - 19:58 #12
hcma: Er ikke helt med det dit sidste svar. Mener du, at jeg skal tage installere Outlook fra Office 2003 og så installere resten af Office 2007?? Jeg er ikke interesseret i at købe flere Office pakker (en må være nok!)
Avatar billede hcma Novice
04. februar 2007 - 22:50 #13
jeg ville da prøve om det kunne lade sig gøre - ved det ikke, da jeg ikke selv har forsøgt.
Avatar billede cult Nybegynder
04. februar 2007 - 22:59 #14
Office 2003 findes ikke i Home/Student version.

Der findes dog en 2003 Student & Teacher version, men de er ikke ens idet S&T er under den akademiske licens, det er H&S ikke. 2003 S&T kan altså kun købes hvis du er studerende eller skoler, hvor H&S kan bruges til alle ikke-kommercielle formål.

Hvis du vil have Outlook med Office 2007, så må du investere i Standard udgaven. Der findes dog også en "Basic" version, der har Outlook, men så mangler Powerpoint.

Hvis du ikke vil betale hvad Standard Edition koster, så må du jo enten beholde Outlook 2003, eller finde en anden mailklient. Det vil da intet hjælpe at klage til Microsoft :)
Avatar billede nph12 Nybegynder
05. februar 2007 - 09:11 #15
Ja, der findes Office 2003 Student & Teacher version og så er der home:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=151747

Min fejl, hvis jeg bare har benævnt det som home/student (der er hvis ingen forskel på selve pakken, kun licensaftalen).
Avatar billede nph12 Nybegynder
06. februar 2007 - 09:19 #16
Mange tak for hjælpen, dog er jeg ikke blevet helt afklaret endnu, men jeg tror det bliver Office 2003 home.

Er der nogen som vel have point?
Avatar billede hcma Novice
06. februar 2007 - 10:36 #17
ikke mig  :o)
Avatar billede cult Nybegynder
06. februar 2007 - 10:57 #18
Heller ikke her, men håber du finder en løsning der passer dig... :)
Avatar billede nph12 Nybegynder
06. februar 2007 - 12:29 #19
OK, men tak for hjælpen alligevel:-)
Avatar billede vandnoerden Nybegynder
16. februar 2007 - 17:17 #20
Hej nph12

Jeg ved ikke om du har købt en ms office 2003 home edition endnu, men du kan købe ms office 2007 home og tilkøbe outlook 2007 i fuld vers. (ca. 900,- dkr). Ms har lukket outlook ude at home vers. Prøv evt. at kigge på Openoffice.

Hvad bruger du outlook til som ikke kan laves i outlook express eller thunderbirts (mozila)? Det eneste jeg kan se er pst-formatet som kan trækkes ud under filer > import/export.

Prøv at læs spørgsmålet omkring at opdater sin gamle ms office pakke med den nye skive som man har fået hjem. Du kan jo evt. bruge ms outlook 2000 og opdatere nye vers. af ms excel/word/powerpoint/onenote 2007. Jeg ikke hvordan postprogrammet spiller sammen med vers. 2007.

/ vandnoerden ;-}