Avatar billede janbb Juniormester
03. februar 2007 - 09:18 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

installation af win vista buissnes

Har købt en OEM-vers. jeg ville inst. på min gamle laptop.
Opdagede lige at jeg mangler en DVD.Ha.
Har så tænkt mig at købe en extern DVD.
Evt usb-baseret.
Har lige læst et spm. om at man booter fra den.
??.
Laver den ikke aut opstart, hvis den ligger i ?
Skal man formattere forst ellerr
any suggestion
Osse gerne mht valg af DVD- køb.

mvh Jan
Avatar billede peet-49 Novice
03. februar 2007 - 09:31 #1
Du kan også indstallere den fra windows som en ren indstallation, start din PC-læg dvdèn i drevet, så starter den selv. Følg instrukserne på skærmen.
Avatar billede janbb Juniormester
03. februar 2007 - 09:38 #2
Det lyder rart.Og det giver ikke probl. at det er et extern drev ?
Har set de sælges som 'brændere', men de fung. vel osse som alm. DVD-er ?
Det gør min CD-brænder i hvert fald.
Avatar billede screem_brille Novice
03. februar 2007 - 09:54 #3
din BIOS skal understøtte boot fra USB cd/DVD før du kan boote fra den
Avatar billede janbb Juniormester
03. februar 2007 - 10:01 #4
Hjamen, jamen...
Skal jeg jo hen og købe en ny computer for overhovedet at kunne inst. Vista.
Hvad skal folk så gøre der ikke har indbygget DVD ??
Avatar billede screem_brille Novice
03. februar 2007 - 10:12 #5
hvis ders maskine ikke har dvd, er sansynligheden for at resten af maskinen er i underkanten meget stor, mange steder skriver folk at 2GB ram er et minimum for at det kører bare nogenlunde flydende, mit råd er hold dig til XP, et godt tid stykke endnu.
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
03. februar 2007 - 10:25 #6
Der sælges nye labtops med Vista Home Basic med ikke mere end 512mb ram så det burde kunne kører, jeg har selv kørt med Vista Utimate på en pc med 1.5gb ram og det kørte fint, så alt i alt kommer det meget an på hvad man skal bruge maskinen til, men jeg vil da nok anbefale minimun 1gb ram så der er lidt at arbejde med!!
Avatar billede screem_brille Novice
03. februar 2007 - 10:41 #7
512MB er minimums kravet fra MS ja, og til sammenligning vil langt de fleste nok være enie i min påstand om at xp først er til at arbejde mde med minimum 256, og bedst 512MB, og minimumskravet til xp er 64MB, så det er ikke helt forkert at påstå at MS egne mimimumskrav til ram er 4X for lav.
Avatar billede screem_brille Novice
03. februar 2007 - 10:42 #8
og det er jo logisk nok, kan de sælge vista, selvom folks maskine er lige i underkanten så gør de det, og derefter køber folk lige lidt mere ram, eller en ny maskine, så både MS og producenter vinder på det.
Avatar billede janbb Juniormester
03. februar 2007 - 11:20 #9
Undskyld min frimodige udtryksform, men hvordan er det bombastiske krav om at man skal kunne boote fra DVD'en for at installere styresystemet blevet til ??
Sådan har det det ikke været mht cd'ere, der starter man da bare inst.-programmet.
er der evt en henvisnig der understøtter sådan en påstand ?
Avatar billede screem_brille Novice
03. februar 2007 - 11:22 #10
fordi vista fylder 1.8 GB (mener jeg det er ) og derfor kommer på en DVD og ikke en CD, så uden et DVD drev kan installations skiven ikke læses.
Avatar billede janbb Juniormester
03. februar 2007 - 11:27 #11
intern extern
boote er noget helt andet :)
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2007 - 12:24 #12
du kan jo også kontakte microsoft og få tilsende cd'r i stædet for den dvd som du har nu
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2007 - 12:25 #13
du kan bestille dem her:

www.windowsvista.com/1033/ordermedia
Avatar billede janbb Juniormester
05. februar 2007 - 01:46 #14
ja det var da en fin løsning.
Imidlertid.Har fået en brænder og installationen starter fint.
Der er dog en hage ved det - jeg har ikke RAM nok.
Men tak til alle for forslog og hjælp.