Avatar billede monstermand Nybegynder
02. februar 2007 - 12:52 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Kan ikke få adgang til netværket

Vi har her på stedet en gammel Windows NT 4.0 server kørende. Der bliver hver nat taget en backup, som jeg manuelt kopierer over på en anden server.

Mit problem består i, at jeg af en eller anden årsag ikke længere kan tilgå noget shared-directories på netværket. Har forsøgt ved at skrive \\ip-nummer i "Run", men jeg får bare at vide at den ikke kan finde noget.

Det er sket meget pludseligt, så jeg mistænker det må være en eller anden service eller noget der er lukket ned. Jeg kan sagtens pinge alle de maskiner jeg ønsker at få fat i.

Hvad kan ovenstående skyldes?
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2007 - 17:03 #1
Prøv at checke op på om computerbrowser service er kørende evt. genstart denne. Mener også den hedder computerbrowser i NT4, men han ikke huske det :O)
Kan huske at veritas på de gamle NT4 også brugte masterbrowser, så masterbrowser skal også pege på den rigtige masterbrowser for domænet
Avatar billede teis_sidney Nybegynder
09. juli 2007 - 06:49 #2
Det (kan) være at du ikke har fået "meldt" denne Server ind i dit nye netværk, prøv evt. at melde den ind påny :-) det virkede for mig. havde en gammel "svar" Server stående, og "lige pludselig" ville den ikke svare mere....