Avatar billede ktolbod Nybegynder
31. januar 2007 - 16:48 Der er 1 løsning

onRollOver / onRollOut

Hey,
Jeg har et mc med onRollOver og onRollOut events. Hvis jeg har musen over mit mc kommer der en menu tilsyne med en række knapper. Ved onRollOut forsvinder menuen igen. Menuen er lavet i sit eget mc, hvor jeg bruger mc.goToAndPlay("Start") etc. til at skubbe menuen frem og tilbage.
Mit problem er at hver gang jeg har musen over knapperne i menuen bliver onRollOut aktiveret på mit mc (da det ligger i laget under) og menuen forsvinder igen :(
Jeg kan heller ikke have mit mc over, da knapper så ikke virker. Håber det giver mening, og at der er nogen som kender en løsning :)
Avatar billede ktolbod Nybegynder
01. februar 2007 - 09:53 #1
Har fundet på en løsning her;
http://www.senocular.com/flash/tutorials/buttoncapturing/

Og så bruger jeg eventet onMouseMove til at tjekke om menuen skal være fremme eller skjult :)