Avatar billede durany Nybegynder
30. januar 2007 - 01:32 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

vil gerne downloade

hej jeg har en ven som gerne vil downloade filer med sådan et p2p download program. Hvad skal han vælge?, han siger han bor i et boligkompleks hvor de alle deler hastigheden i blokken ?

nogen gode råd jeg ska gi videre? de skulle gerne have noget med 10 mbit pr sek. men tror ik det passer?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
30. januar 2007 - 06:46 #1
10 mbit kan man da sagtens have. :P

Med hensyn til programmet. Det kommer lidt an på hvad han gerne vil downloade?
30. januar 2007 - 09:55 #3
Generelt ->

Her er lidt læsning om P2P og risici ved at bruge dem.

http://www.microsoft.com/danmark/athome/security/online/p2p_file_sharing.mspx
http://www.computerworld.dk/art/29010
http://www.pressbox.dk/Default.asp?obj=arkiv&id=10118

P2P er noget skrammel, man åbner sin maskine for omverdenen, det beskyttelse man i dyre domme har købt, eller hentet freewareversioner af, bliver udsat for alle mulige angreb, heldigvis kan nogle programmer holde det ude, men da det i sagens natur er "skidt"programmøren der er foran, vil der uværgerligt slippe noget igennem.

Den seneste tids debat om Rootkits, og hvor stort et problem de allerede er, burde også få folk til at genoverveje brugen af P2P.
http://www.computerforensics.dk/rootkits.htm
Der er ingen garanti for at det spil, program, film eller musik man henter ikke er inficeret, tværtimod er risikoen for det enorm.

Men så ses vi snart i Virus kategorien ?
Avatar billede hcma Novice
30. januar 2007 - 10:47 #4
dr1 >>  nemlig  ;o)
30. januar 2007 - 11:00 #5
*S* "...så ses vi snart i Virus kategorien ..."
03. februar 2007 - 19:13 #6
???
25. februar 2007 - 23:36 #7
??? [2]
Avatar billede twink-16 Nybegynder
25. december 2007 - 21:14 #8
Emule er næsten kun virus . en der er også limewire men der er der også meget virus . men det går hurtigt .

Med bittorrent skal man have meget tålmodighed . det gåååår laaaaaaaaang somt
Avatar billede durany Nybegynder
11. maj 2010 - 01:12 #9
lukker