Avatar billede yes Nybegynder
29. januar 2007 - 23:03 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Config af ProFTPd

Hej..

Er der nogen der kan give en lille guide til, hvordan man ganske simpelt opsætter ProFTPd med en almindelig brugeradgang, der kan få lov til at uploade osv.?
Dvs. ingen anonym adgang.
Evt. henvisninger til link, der kan fortæller det er også velkomne, sålængde de er brugbare.

På forhånd tak.
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2007 - 08:19 #1
Hvilket styresystem bruger du?
Avatar billede keld_simonsen Nybegynder
30. januar 2007 - 10:27 #2
Hmm, lad være med at bruge ftp til dette, det er for usikkert. Brug hellere secure ftp, scp
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2007 - 10:33 #3
Og det kan vi jo så diskutere.. Selvfølgelig er det ikke usikkert, hvis det er opsat ordenligt kører det perfekt.. Jeg driver et hosting firma, og har aldrig haft problemer med ProFTPd..
Avatar billede yes Nybegynder
30. januar 2007 - 14:46 #4
Hej.. Jeg bruger debian, som styresystem.
ProFTPd er som sådan installeret, det er bare ikke sat helt op endnu.

Det er sat op via webmin.
Avatar billede yes Nybegynder
30. januar 2007 - 14:46 #5
Jeg mener selvfølgelig at det er installeret og sat op via webmin :-)
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2007 - 18:11 #6
Hey, kunne også godt bruge noget hjælp til PROFTPD. Jeg har lige installeret det på min ubuntu maskine, men jeg kan ikke få adgang fra en computer på hjemmenetværket til serveren.
Avatar billede keld_simonsen Nybegynder
30. januar 2007 - 18:57 #7
Det er usikkert fordi adgangskoder sendes i klartekst. Så det er usikkert lige som telnet er usikkert. Der er ikke nogen der bruger telnet længere, alle bruger ssh. Ligeledes bør alle bruge scp og ikke benytte ftp med adgangskoder.
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2007 - 22:15 #8
Keld, hvad kan du anbefale af programmer til det formål?
Avatar billede keld_simonsen Nybegynder
31. januar 2007 - 21:36 #9
i linux? scp. se på siden http://openssh.org/ for andre alternativer. Der er også grafiske værktøjer.
Avatar billede yes Nybegynder
04. april 2007 - 23:15 #10
Hmm.. desværre ingen brugbare svar.. bedre held en anden gang.. :-)