Avatar billede danni_uhe Nybegynder
29. januar 2007 - 13:22 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

opbygning af server

hey eksperter.

Jeg skal lave en server som skal køre på linux, jeg vil nu have hjælp fra jer til hvad der skal i.

der er følgende krav til den.

Hurtig CPU
Hurtig Buffer
DVD drev med læser og brænder (gerne så hurtig som mulig)
GIG output - gerne indbygget

de to første er mest vigtige.

det betyder ikke så meget hvad det koster. den skal bare kunne klare at stå tændt året rundt.

håber i kan hjælpe mig.
29. januar 2007 - 13:26 #1
GIG output ? hurtig buffer ? hvad en hurtig CPU er kommer helt an på hvad den skal bruges til.
Avatar billede michaelkaas Nybegynder
29. januar 2007 - 13:35 #2
Køb noget Xeon processor og en masse ram :)
Dvd drev er jo bare at tage et fra edbpriser eller lign..
GIG output? gigbit lan?
Avatar billede danni_uhe Nybegynder
29. januar 2007 - 13:36 #3
den skal bare bruge til netværk. hvor det skal lige data på, som man skal kunne hente fra den.
Avatar billede danni_uhe Nybegynder
29. januar 2007 - 13:40 #4
GIG output.

er det ikke noget med at Xeon er optimeret til Windows?

men kunne godt tænke mig hvis i ville komme med nogle konkrete ting,

istedet for bare at sige hurtig processor osv, for det ved jeg jo godt selv, men det er mere hvad i kan anbefalde, hvilken hurtig prossecor osv.
29. januar 2007 - 14:06 #5
køb en færdig (ægte) server fra dell, HP (compaq) eller IBM, personligt kører jeg kun med HP og Compaq servere, og ægte workstation board som klient, ja ECC ram og SCSI koster men det performer også meget bedre.
Avatar billede danni_uhe Nybegynder
29. januar 2007 - 19:03 #6
okay, jeg har bare hørt at det skulle være ligeså godt at bygge en selv. også så man får det man gerne vil ha og ikke skal betale for alt mulig andet. hvilken en har du? evt link.
29. januar 2007 - 22:51 #7
sådan en her, http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=90290 men med 4 CPUer og 4GB ram, men tvivler på du vil bruge over 120KKr på en server af den kaliber ;)

En ægte server er i mine øjne en maskine med redundant PSU, ECC ram, og gerne mulighed for PCI og ram hotswap, det kan man ikke bygge selv.
Avatar billede screem_brille Novice
01. februar 2007 - 13:10 #8
og et svar hvis du kunne bruge noget af det jeg skrev (er tidligere rene-petersen)
Avatar billede screem_brille Novice
08. februar 2007 - 09:17 #9
brug for mere hjælp ?
Avatar billede danni_uhe Nybegynder
13. februar 2007 - 20:13 #10
okay, vi har lavet en server nu.. den er så næsten lige så god som den, du valgte. har taget en duel core, samt 2 GB EEC FB-ram. som bundkort har vi calgt et intel server.

kostede omkring 20000. så der er lang vej op til de 120k
Avatar billede screem_brille Novice
13. februar 2007 - 20:31 #11
der er nu stadig forskel ;) (du kan f.eks næppe skifte PCI kort, imens den kører, eller skifte rammen mens den kører)