Avatar billede dc529 Nybegynder
27. januar 2007 - 19:54 Der er 5 kommentarer

Ønsker at finde et godt tegneprogram

Hej.
Da jeg er meget optaget af at tegne og indrette huse (arkitekttegne), er jeg interesseret i at finde det rette tegneprogram til min pc. Jeg har stiftet bekendskab med autocad og floorplan 3D men finder dem alt for indviklet. Er der et andet program der er "lige til at gå til". Har hørt at MS. Visio er "nemt" at bruge. Er her nogle der har erfaringer, og som kan vejlede mig med at finde det rette program?
Tak på forhånd

Dennis
Avatar billede coderdk Praktikant
27. januar 2007 - 22:23 #1
Prøv Google's SketchUp: http://sketchup.google.com/ - Standard er gratis, pro-versionen koster 500 US$
Avatar billede michael-k Nybegynder
28. januar 2007 - 09:06 #2
Nu ved jeg ikke hvor optaget du er af det ? altså er det noget du vil leve af på et tidspunkt eller bare noget du leger med i fritiden.

Hvis det noget du vil leve af så hold dig til autocad, hvis det er 2d tegninger, det er det de professionelle bruger og her du kan lave fede tegninger hvis man har evnen og viljen, men det tager tid at lærer som du også selv er inde på.

Der findes jo nogle hæfter på dansk omkring autocad, så det kunne være et sted at begynde, der masser af at lærer og et kanont spændende emne hvis du spørger mig :)

Du kan finde bøger her http://www.uhrskov.com/shop/default.asp?SetLng=1

Ellers bare spørg.

Er det 3d du er intresseret i, ser det lidt anderledes ud, hvad angår program pakke.
Avatar billede rieper Nybegynder
29. januar 2007 - 12:42 #3
Der er et program som hedder Punch! pro. Det er et professionelt arkitekt program. Måske finder du det for indviklet, men det virker!

Tegneprogram: Serif Drawplus... 3d animation: Poser 7... Tjek www.dowload.dk eller www.download.com
Avatar billede dstjulle Nybegynder
05. juli 2007 - 14:37 #4
du kan også prøve Arcihcad det er et godt og nemt 3d program
Avatar billede rieper Nybegynder
06. juli 2007 - 09:00 #5
Her er et svar... Har du fundet ud af noget?