Avatar billede cresten Nybegynder
27. januar 2007 - 16:43 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Lyd i højtaler samt hovedtelefoner

Min bærbar computer spiller både lyd ud af højtalerne samt i hovedtelefoner når man sætter hovedtelefoner i...

Er der nogen der ved om man kan slå dette fra så den kun spiller i hovedtelefonerne?

Dette plejer jo at ske naturligt...
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
27. januar 2007 - 16:54 #1
Tror ikke man kan slå det fra, hvis der er garanti på den endnu? så var det en god ide at indlevere den til rep. :)
Avatar billede cresten Nybegynder
27. januar 2007 - 16:56 #2
hehe... jeg har prøvet at indlevere den til rep. men her mente de jeg skulle starte ud med at formatere den! Hvilket jeg synes var en utrolig dårlig idé.

Men det er altså en hardware fejl? eller kan det også ha noget med software'en og gøre
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
27. januar 2007 - 17:19 #3
Du kunne da opdatere din lydkort driver for at se om det kunne løse det.
Hvis du vil vide hvad dit lydkort hedder og hvor du skal hente driver, så er der et godt program til det. Everest

http://www.majorgeeks.com/download.php?det=4181
Avatar billede milter Ekspert
27. januar 2007 - 19:05 #4
Prøv med det her:  Kontrolpanel > Lyde og lydenheder > Lydstyrke > I feltet "Høttalerindstillinger" klikker du på "Avanceret > Prøv dig frem med forskellige indstillinger.
Avatar billede off-line Nybegynder
27. januar 2007 - 19:24 #5
Det er ikke helt klart hvad du gør. Sætter du hovedtelefonerne til højtalerne?
Hvis du gør det, skal højtalerne slå fra. Ellers er der noget galt med dem.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
27. januar 2007 - 19:31 #6
Gotfred, tror mere på at det er stikket det er galt med :)
Avatar billede off-line Nybegynder
27. januar 2007 - 19:34 #7
john westcoast - Ja det var det jeg mente, formulerede det  bare dårligt:)
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
27. januar 2007 - 19:36 #8
19:34:50 Ok
Avatar billede off-line Nybegynder
27. januar 2007 - 19:51 #9
For nu at precisere hvad jeg mener. Jeg går ud fra, at du har løse højtalere.
Når du sætter stikket til hovedtelefonerne ind i telefonstikket på højtalkassen,
skal det stik, du sætter ind, afbryde forbindelsen til højtalerne. Hvis det ikke
sker, er det der problemet ligger, og derfor får du ikke noget ud af at rode med
lydenheden i windows.
Avatar billede cresten Nybegynder
28. januar 2007 - 15:04 #10
det jeg gør er at sætte et par ganske almindelige høretelefoner (har prøvet flere forskellige) til min lydudgang. Normalt vil lyden så kun spille i høretelefonerne men nu spiller den både i de interne pchøjtalere som er i den bærbare og i selve høretelefonerne...

gotfred=> Jeg har været inde i højtalerindstillinger og prøvet alt uden resultat
Avatar billede off-line Nybegynder
28. januar 2007 - 15:14 #11
Jeg har ikke rådet til at rode med indstillingerne, du har da vist ikke
læst min kommentar rigtigt.
Men da det ikke drejer sig om eksterne højtalere, må det så i stedet være
telefonstikindgangen på din bærbare, som er i uorden.
Avatar billede antikat Nybegynder
28. januar 2007 - 15:14 #12
har du prøvet med et andet par høretelefoner.. så du er sikker på det ikke er dem som er defekte
Avatar billede cresten Nybegynder
28. januar 2007 - 15:21 #13
jeg har prøvet 3 par høretelefoner og et par eksterne højtalere. de virker alle sammen med min anden pc
Avatar billede off-line Nybegynder
28. januar 2007 - 15:24 #14
Selv om hovedtelefonerne var defekte, skulle stikket sætte højtalerne ud.
Avatar billede cresten Nybegynder
28. januar 2007 - 15:25 #15
gotfred sorry det var til milter 19:05:59

men jeg vil også gå ud fra at det må være stikket som er defekt. Bare lidt underligt at det spiller 2 steder. Men jeg tror jeg må lave en backup og indlevere den til rep igen...
Avatar billede off-line Nybegynder
28. januar 2007 - 15:38 #16
OK! Nej det er sådan set ikke underligt. Højtalerne har forbindelse hen over
stikindgangen til hovedtelefonen, med et lille stykke metal. Når man så sætter
hovedtelefonstikket i indgangen, skubbes metalstykket væk fra forbindelsen, så
højtalerne ikke længere får signal. Det der så formodenlig sker på din bærbare
er, at metalstykket ikke skubbes væk, så både telefonerne og højtalere får signal.
Avatar billede cresten Nybegynder
28. januar 2007 - 15:42 #17
Ok. Det var jeg ikke klar over - tak for det gotfred. Det må helt sikkert være det der er galt... vil du ikke ligge et svar så du kan få point
Avatar billede off-line Nybegynder
28. januar 2007 - 15:46 #18
Takker!