Avatar billede axl_rose Nybegynder
26. januar 2007 - 09:51 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Et par spørgsmål -

Hej

1. Nu har jeg fået den nye IE7 installeret og jeg går og leger med rss, kunne være sjovt hvis rss aktiverede logoet i ie7 toolbaren, men er ikke lykkes mig. Skal der et specielt stykke kode ind på forsiden der fortæller at her er feeds eller hvad?.

2. SQL eller Access, hvad er bedst til databaser der skal indeholde en hel del data. JEg overvejer godt nok access.

3. Sideopbygning, vil det være en fordel til at gøre siden hurtigere - ved at gemme sidens tekst etc. i et xml og derefter hente det ind med noget css oveni?
Avatar billede jps6kb Novice
26. januar 2007 - 10:35 #1
1. Fisk!

2. Jeg ville klart vælge MSSQL hvis du har rigtig meget data. Access virker skam også, men på nogle punkter har jeg oplevet, at det trækker lidt bagefter.
Du kan jo hente MSSQL Express som er gratis til privat brug.

3. Det ville det ikke. Du ville bare opnå, at der skal åbnes to filer på serveren før siden er genereret. :)
Avatar billede killifish Nybegynder
26. januar 2007 - 11:17 #2
Ad. 1: Tilføj følgende i <head>-sektionen af din side:

<link rel="alternate" type="application/rss+xml" title="Titel_på_rss_feed" href="http://www.example.com/rss.xml" />

Du skal selvfølgelig rette titlen og linket skal pege på dit RSS feed.