Avatar billede plausten Juniormester
25. januar 2007 - 22:24 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

windows mobile: kan ikke bruge internettet på trådløs net

Jeg har en Qtek 9100

med windows mobile 5

når jeg er logget på et trådløst netværk vil den ikke give forbindelse til internettet, den giver en meddelse i explorer "siden blev ikke fundet. Kontroller navnet, og forsøg igen" og når jeg prøver at logge på msn siger den "Midlertidige bettingelser spærrer for forbindelsen til Pocket MSN-tjenesten.

når jeg kobler den til en pc med alm. USB-kabel er der ikke noget problem, der kan jeg bruge internet og msn lige så meget jeg vil...

håber der er nogen der kan hjælpe mig med problemet

mvh Peter
Avatar billede lasserasch Juniormester
25. januar 2007 - 22:32 #1
Hejsa....

Når du kobler din windows Mobile tlf. til en PC via USB, så anvender du ikke længere telefonens trådløse netværkskort. Faktisk bruger du netværketskortet i din PC.

I højre nederste hjørne plejer der at være sådan en lille "mand" ikon. Ham kan man klikke på og så få noget konfigurationsværktøj frem. Herinde kan du se om du har fået en IP adresse. Jeg tror på at du ikke har fået indtastet den korrekte krypteringsnøgle eller noget i den stil!

/Lasse
Avatar billede thegenuine Praktikant
25. januar 2007 - 23:09 #2
Har du været inde at opdatere til den nyeste software på www.qtek.dk? Der ligger også en patch til Wlan b/g
Avatar billede plausten Juniormester
26. januar 2007 - 08:12 #3
Når man går ind i indstillinger er der fint forbindelse til routeren, med IP og det hele. og hvis jeg ikke havde været koblet på det trådløse, så kalder den op på GPRS (hvor den virker ganske glimrende). så der er fin forbindelse til det trådløse, og jeg har prøvet på 2 forskellige trådløse netværk, og det giver samme reaktion.

jeg har installeret den sidste nye software, og har også den patch installeret. det gjorde jeg i november... og det har virket fint indtil omkring starten af januar. jeg ved ikke hvad jeg har gjort, men lige pludselig kunne jeg bare ikke...
Avatar billede lasserasch Juniormester
26. januar 2007 - 08:48 #4
Ok. Jeg tror du skal kigge på dine DNS indstillinger for det trådløse netværk. Måske du har fået sat en fast DNS server eller noget.

At GPRS virker er ok, men ikke så interessant.

Det er mere interessant at du kan komme i forbindelse med din router. Det betyder at der er hul til det interne net.

Derfor skal du nu tjekke om følgende står korrekt :

DNS Server
Gateway

Det er 99,9% sikkert en af  disse ting, som ikke er korrekt opsat. Specielt når  du har samme problem på 2 netværk.

/Lasse
Avatar billede thegenuine Praktikant
26. januar 2007 - 08:49 #5
Jeg har desværre ikke nogen løsning, da jeg kun lige har fået min, men her er et link mere.

http://www.expansys.com/f.aspx?i=124833
Avatar billede lasserasch Juniormester
26. januar 2007 - 08:50 #6
Du kan evt. forsøge at oprette en Remote Desktop Forbindelse til følgende IP :

Hvis du får en Windows 2003 Web edition logon skærm frem på din TLF, så er der internet forbindelse. Og så er det 99,999999999% sikkert DNS'en der fejler!

/Lasse
Avatar billede plausten Juniormester
26. januar 2007 - 09:03 #7
hvilket program skal jeg bruge til at oprette en Remote Desktop Forbindelse?

for jeg syntes ikke at jeg kan finde funktionen i Microsoft ActiveSync 4.5 (Beta)
Avatar billede lasserasch Juniormester
26. januar 2007 - 09:49 #8
I Windows Mobile 5.0 ligger Remote Desktop Programmet indbygget i. Ligger et eller andet sted i start menuen...

/Lasse
Avatar billede plausten Juniormester
26. januar 2007 - 10:06 #9
er det, det der hedder modemlink (har dansk version)

for jeg kan ikke finde andet i hverken programmer eller indstillinger...
Avatar billede lasserasch Juniormester
26. januar 2007 - 10:26 #10
Du leder på telefonen ik' ?

Jeg har selv en QTek tlf. med Windows Mobile 5.0 og ligesom der er word, excel, lommeregninger så har jeg et Remote Desktop program (RDP).

Det skal ligge i ALLE telefoner med Windows Mobile 5.0...

Måske det hedder Fjernskrivebord eller Fjernforbindelse eller noget lign. i stedet for.

/Lasse
Avatar billede plausten Juniormester
26. januar 2007 - 11:00 #11
Det program har jeg ikke på min...

men jeg har været inde og rode med lidt indstillinger, og fundet ud af at den selv skulle komme med en DNS server adresse hvis DHCP er aktiveret. jeg kan bare ikke finde nogen steder hvor man kan aktivere/deaktivere denne?
Avatar billede lasserasch Juniormester
29. januar 2007 - 08:39 #12
Det er jeg 110% sikker på du har hvis det er Windows Mobile 5.0, men skidt nu med det.... Det var kun for at tjekke om det var DNS problemer du havde.

Hvad mener du med at aktivere/deaktivere? Du kan evt. også taste DNS serveren selv så... Er bare ikke den helt rigtige løsning, men det vil sikkert virke. F.eks. kan du bruge denne : 194.255.42.2

/Lasse
Avatar billede plausten Juniormester
29. januar 2007 - 12:28 #13
Jeg har fundet det program, det hedder noget så sindsygt som "Klientprogram til terminal sevices" og når jeg er logget på det trådløse netværk, så kobler den fint op på den IP, både hvor jeg har angivet DNS og hvor jeg ikke har...

der hvor man indtaster DNS, siger den: "Navneserveradresser kan tildeles automatisk, hvis DHCP er aktiveret for dette netværkskort"
Avatar billede plausten Juniormester
29. januar 2007 - 12:30 #14
det er den IP du har skrevet i starten, hvor man kommer ind på en logon til windows 2003 server...
Avatar billede plausten Juniormester
29. januar 2007 - 12:32 #15
og selvom jeg kunne koble op på den server, så kunne jeg ikke bruge internettet og MSN. både med angivet DNS og uden
Avatar billede lasserasch Juniormester
29. januar 2007 - 14:16 #16
Så har du ikke fået angivet DNS korrekt. Jeg ved ikke hvor meget du ved om netværk, men en DNS Server er en server som oversætter IP adresser til bogstaver og omvendt!

Det er den oversættelse som ikke virker for dig. Du kan evt. se hvilken DNS server din stationære PC arbejder med, og så angive denne adresse i stedet for på din Tlf.

Men problemet er så, at hvis du kommer på et andet netværk hvor DNS serveren har en anden adresse så vil det ikke virke!

/Lasse
Avatar billede plausten Juniormester
29. januar 2007 - 14:42 #17
Jeg må nok indrømme at jeg ikke er den store haj til netværk, men jeg kan bare ikke forstå at den ikke kan sættes op til selv at finde den rigtige DNS server, for det kan da ikke passe at jeg skal ind og angive DNS hver gang jeg skal på et nyt netværk? jeg skifter mellem 4 forskellige netværk jævnligt, og det har virket før, hvor den har koblet sig automatisk op og det hele har kørt som det skulle...

jeg prøvede sågar at indlæse windows mobile forfra i går. og det virker stadig ikke :-(

men hvordan går man ind og ser hvilken DNS den kører på? for alle de andre pc'er der er koblet op, de kører jo automatisk? og de kører Windows 2000..
Avatar billede lasserasch Juniormester
29. januar 2007 - 14:58 #18
Det skal den selvfølgelig også kunne.

DNS serveren skal stå inde under netværksindstillingerne, men kan ikke huske præcist hvilke knapper du skal trykke på.

Men kan evt. hjælpe dig i aften når jeg kommer hjem fra arbejde. Du kan tilføje mig på MSN. min adresse er : lasserasch@hotmail.com

/Lasse
Avatar billede plausten Juniormester
16. februar 2007 - 08:17 #19
Jeg har fået den til at logge på. lige pludselig virkede det, ved ikke lige hvorfor...

men mange tak for hjælpen. du kan jo lige smide et svar Lasse
Avatar billede plausten Juniormester
01. december 2010 - 08:43 #20
lasserasch vil du ligge et svar så du kan få point for din hjælp