Avatar billede c-sharp Nybegynder
25. januar 2007 - 21:40 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til at lave DataSet til Nested Repeater

Jeg skal have lavet et DataSet til en Nested Repeater, data kommer fra en MySql. De metoder jeg har tilrådighed retunere enten
en DataReader eller et Dataset. Når jeg plejere at lave mit DataSet til en Nested Repater bruger jeg MS-sql, der ligger
begge mine tabeller direkte i samme DataSet og laver derefter en relation mellem dem. Mit problem med MySQl'en er at jeg får
2 DataSet. Hvad gør jeg? Min tanke var at kopiere data fra det ene DataSet til det andet, er det løsningen? hvis ja hvordan kopiere jeg så den tabel fra et DataSet til et andet?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
25. januar 2007 - 22:44 #1
brug onrowdatabound i mainrepeater og så bind data til child i den event.
Avatar billede c-sharp Nybegynder
26. januar 2007 - 06:16 #2
Hej dr_chaos, tak for din kommentar!

Det er også det jeg gør, men for at kunne gøre det skal jeg have lavet et dataset med en relation mellem de 3 tabeller der skulle lige i dataset'et, og det er til det jeg har brug for hjælp.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
26. januar 2007 - 08:16 #3
lad være med at bruge dataset til den type operation.
Jeg vil foreslå at du i onrowdatabound henter data ind i en list<> med en datareader.
Den binder du til repeateren.
I din list ligger du kun det nødvendige data.
Avatar billede c-sharp Nybegynder
26. januar 2007 - 09:03 #4
Så det vil sige for hver 'onrowdatabound' laver jeg et database kald ?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
26. januar 2007 - 09:29 #5
Ja ellers skal du lave et select i dit dataset.
Men jeg tror muligvis at repeater løsningen er hurtigere.
Avatar billede c-sharp Nybegynder
26. januar 2007 - 09:43 #6
Synes måske bare rent performance mæssigt at det er knap så kønt med alle de database kald. Hav håbet på bare at kunne kopiere den tabel, eller måske noget smartere...
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
26. januar 2007 - 10:22 #7
lav en select på dit dataset.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
26. januar 2007 - 10:24 #8
repeater.DataSource = dataset.tables[0].select("id=idfraside");
Avatar billede c-sharp Nybegynder
31. januar 2007 - 13:31 #9
super, mange tak for hjælpen! Smid et svar så er der point...
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
31. januar 2007 - 13:48 #10
svar :)