Avatar billede madsbabz Nybegynder
23. januar 2007 - 17:27 Der er 7 kommentarer

Computer opføre sig mærkeligt under opstart

Den sidste uge har min computer opført mig mystisk når den tændes.

Når tænd knappen trykkes ind, starter "blæser" lydende som de plejer, men de 2-3 bip der normalt kommer lige når man tænder den kommer ikke... Der går så 30sekundter ca.. så tænder den "rigtigt"..  bippende kommer, skærm, tastatur og mus "tænder" (lyser) osv, som den plejer.. Men det er som om den stadig er slukket, blot med blæsere kørende de første 30 sek.. nogle gange tænder den slet ikk, og så slukker og tænder jeg igen på kontakten, for så at vente 30 sek på at den tænder rigtigt :)

Håber i kan hjælpe mig eksperter!

Mvh., Mads
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
23. januar 2007 - 17:45 #1
har du renset den for støv fornyligt.?

beep-koder,.->http://www.backside.dk/beep.php
for den burde ikke sige én 2-3 beep, normalt si´r den måske 1.
Så det kan være ram, varme, eller strømforsyning.
Eller grafikkortet der blot er støvet, el. endnu værrer gået død.?

Kan du ikke få den igang efter du ar renste den, så prøv at resete bios, og skift ram.
Prøv evt. dine ram i en anden maskine.O)
Avatar billede madsbabz Nybegynder
23. januar 2007 - 19:25 #2
nej.. kan det virkelig være noget så simpelt?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
23. januar 2007 - 19:35 #3
prøv..O)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
23. januar 2007 - 21:11 #4
smider et svar i håb at det lykkedes..O).?
Avatar billede madsbabz Nybegynder
23. januar 2007 - 22:35 #5
Når jeg genstarter siger den kun 1 bip, det er kun når den har været helt slukket der kommer 3 bip's.. hmm
Avatar billede madsbabz Nybegynder
24. januar 2007 - 14:01 #6
De 3 bips kommer forresten rimelig lang tid efter hinanden..det sidste af dem kommer først når windows loading screen er der
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
24. januar 2007 - 18:48 #7
du kan prøve at lave en ram test, med memtest..?