Avatar billede netro Nybegynder
23. januar 2007 - 04:12 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Javascript i usercontrol

To spørgsmål. Hvordan får jeg tilføjet en onLoad til masterpagens body fra min usercontrol (uden at skulle bruge this.Parent.Parent.Parent.Parent.FindControl)?

MasterPage -> ASPX -> ASCX

Og hvordan kan jeg inkludere js-filer (ClientScript.RegisterClientScriptInclude) fra min usercontrol?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
23. januar 2007 - 07:58 #1
Der findes desværre ikke andre måder end:
this.Parent.Parent.Parent.Parent.FindControl

På dine almindelige sider vil du kunne finde din master page som en class, men den er ikke tilgængelig i usercontrols.

Så skal du lave et onload event på din usercontrol er når det forekommer på en side så  kalder du en metode på masterpagen.
Avatar billede netro Nybegynder
25. januar 2007 - 03:20 #2
Ok, kan der egentlig ikke tilføjes flere gange til onload-attributet? Hvis jeg gør følgende i både en usercontrol og på modersiden:

((HtmlControl)this.Page.Master.FindControl("Body")).Attributes.Add("onload", "alert('xxx')");

- så er det kun usercontrollens tilføjelse, der kommer med i body-tagget.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
25. januar 2007 - 07:36 #3
nej der kan kun være en onload attribut.
Så skal du lave en form for function eller class som returnerer det javascript som skal i onload.
Avatar billede netro Nybegynder
25. januar 2007 - 12:03 #4
Det jeg mente var, om man ikke kan tilføje til onload flere gange. Fx.

1) onload="alert('xxx');"
2) onload="alert('xxx'); alert('yyy');"
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
25. januar 2007 - 12:16 #5
nej der kan kun være en onload attribut.
men det jeg mente var at du kunne lave en funktion som returnerede den onload der skal bruges.
onload=dinfuntion;
Avatar billede netro Nybegynder
25. januar 2007 - 12:54 #6
Så har jeg måske misforstået dig, men kan du uddybe din idé med den funktion lidt?
Avatar billede snepnet Nybegynder
25. januar 2007 - 16:04 #7
Du kan godt sætte flere kald ind i din onload - bare adskild dem som du selv har vist (med ;).
Mvh
Avatar billede netro Nybegynder
25. januar 2007 - 22:51 #8
Jo, men hvad hvis man ikke ønsker at indsætte disse kald på een gang. Det er der, det går galt.
Avatar billede roenving Novice
26. januar 2007 - 04:40 #9
-- så må du checke, om der findes en funktion i forvejen og så udføre den først !-)
Avatar billede snepnet Nybegynder
26. januar 2007 - 09:49 #10
Du kan jo bare tilføje:
someBody.Attributes["onload"] += "alert('yyy');";
Mvh
Avatar billede netro Nybegynder
27. januar 2007 - 00:24 #11
Ja, det var egentlig bare det, jeg var ude efter. Mange tak.
Avatar billede snepnet Nybegynder
27. januar 2007 - 11:40 #12
Det var så lidt ... Jeg lægger et svar så (og deler gerne med andre) :o)
Mvh
Avatar billede netro Nybegynder
27. januar 2007 - 13:50 #13
Yes, læg bare et svar også dr_chaos.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
27. januar 2007 - 13:52 #14
ok :)