Avatar billede badal Nybegynder
22. januar 2007 - 11:59 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

dato format til dansk

jeg vil godt have ugedagen på dansk men den bliver ved med at udskrive på engelsk, feks thursday istedet for torsdag. Jeg har forsøgt med nedenstående kode men uden held. Nogen der har et bud?

DateTime dt = new DateTime();
                IFormatProvider culture = new System.Globalization.CultureInfo("da-DK", true);
                string day = dt.DayOfWeek.ToString(culture);
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
23. januar 2007 - 08:45 #1
du skal bruge:
IFormatProvider culture = new System.Globalization.CultureInfo("da-DK", true);
string day = DateTime.Now.ToString("dddd",culture);

DayOfWeek er en enum og den er altid engelsk.
Avatar billede badal Nybegynder
23. januar 2007 - 11:24 #2
ok så det kan ikke laves på den måde som jeg tænkt men tilsvarende på en anden. HVis du kommer med et svar så får du point.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
23. januar 2007 - 11:48 #3
svar :)