Avatar billede Syska Mester
21. januar 2007 - 21:44 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Parsing af forum post, tillad nogle tags

Hey,

Ved ikke helt hvilken kategori jeg skulle smide det i, men prøver den her ...

Jeg sidder og er ved at lave et forum ... men har et problem da jeg gerne vil tillade nogle bestemte html tags.

Så som <b>, <u> og <i> og nogle andre ....

Bruger: HttpContext.Current.Server.HtmlEncode("string"); til at lave stringen om med ... så det ikke fucker det hele ....

phpBB og andre bruger jo [tag]'s ...

Nogle der har kode eksempler eller andet jeg kan bruge ....

Hvis der er byttet om på rækkefølgen af start og slut tag
eks: "</b>noget teskt ... <b>" så kan de 2 tag jo helt ud ...

Kan simpelt hen ikke overskue en smart måde at lave det på, så jeg håber der er nogle der kan smide nogle lede tråde til mig ..

// oUT
Avatar billede driis Nybegynder
21. januar 2007 - 22:10 #1
Det lyder som en opgave for en regular expression. Prøv at læse om dem her:
http://www.regular-expressions.info/
Avatar billede Syska Mester
21. januar 2007 - 23:13 #2
ja, har prøvet at kigge på ... men synes alt jeg ender op med bliver noget rodet kode crap hvis man vil tilføje flere tag's og andre ting ...

Så det jeg nok mere leder efter er kode eksemple på hvordan det kan gøre og andre gør det ...

// ouT
Avatar billede Syska Mester
29. januar 2007 - 00:38 #3
well, har ikke fundet bedre løsnign endnu eller en færdig parser så jeg ikke har løst tags nogle steder ... lukker.

// ouT