Avatar billede til_dkmaster Nybegynder
20. januar 2007 - 11:10 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Hvor stor SD kort kan læses i en PDA.

Hej

Jeg har netop bestilt Mio P 550 GPS.
De skriver på Deres hjemmeside, at den understøtter op til 2 GB SD KORT,,, men hvad sker der hvis jeg sætter mit 4 GB deri?
Kan den læses alle 4 GB eller virker det så slet ikke??
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. januar 2007 - 11:27 #1
Dem vil sandsynligvis slet ikke kunne læse kortet.
Avatar billede til_dkmaster Nybegynder
20. januar 2007 - 11:33 #2
:S!!! Det er jo lidt træls, hvis ikke den kan...
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. januar 2007 - 19:56 #3
:)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. januar 2007 - 09:57 #4
Det afhænger af de enkelte PDA´ere - og du får næppe et svar, uden selv at prøve.

At den understøtter op til 2GB betyder heldigvis ikke automatisk, at den ikke kan bruge større kort - men det er ikke en garanti.

En ældre PDA ville, som John Stigers skriver, formentlig slet ikke kunne læse kortet. Men der er større chance med nyere PDA´ere.

Er du rigtig heldig, kan den sagtens bruge kortet - og lidt mindre heldig kan den bruge kortet, men ikke formattere det.
Avatar billede LNG.DK Novice
21. januar 2007 - 15:13 #5
Windows Mobile og Windows CE kan adressere op til 4GB ekstern hukommelse. Dog er det ikke alle leverandører der garanterer at deres enheder kan håndtere denne størrelse. På  mange HP iPAQ er der f.eks kun garanteret 1GB.

Der er ikke andet for at prøve, eventuelt tage enheden med til butikken og prøv inden du køber.