Avatar billede senik4u Nybegynder
18. januar 2007 - 13:52 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvilket middel kan man rense nikotin af med

Hej der !
Jeg har overtaget en maskine fra en ryger og den er fyldt med nikotin indei, så er spøgsmålet bare kan man rense den af med et eller andet uden at print eller andre moduler tager skade af det?
Gode råd honoreres med point!
Avatar billede venturer Nybegynder
18. januar 2007 - 15:04 #1
Selv om maskinen har stået i et rum hvor der har været røget kraftigt, plejer nikotin aflejringer nu ikke at være et problem.
Det er ofte de store nullermænd der er problemet, og dem kan du forholdsvis let få væk med en gang trykluft. Du skal bruge en dåse med komprimeret luft beregnet til elektronik (ikke noget med at bruge din elektriske luftkompressor), og sørg for altid at holde dåsen med bunden nedad.
Avatar billede samzon Praktikant
18. januar 2007 - 16:47 #3
Et godt middel til at opløse nikotinaflejringer er simpelthen lunt vand med almindeligt opvaskemiddel og lidt eddike. Ønskes blandingen kraftigere kan brun sæbe også anvendes.

En korthåret (evt. afklippet) pensel er her et rigtig godt værktøj.

God arbejdslyst.
Avatar billede senik4u Nybegynder
19. januar 2007 - 00:21 #4
samzon Øh er der ikke noget med at der er kodensatorer på et bundkort og at de indeholder en mindre spænding??? Så kan det da ikke være særlig smart med vand da det jo leder og dermed kan skabe nogle uønskede broforbindelser eller er det bare mig der er lidt paranoid?!!!
Avatar billede senik4u Nybegynder
19. januar 2007 - 00:25 #5
cyberspace Det med at bruge dåseluft er rigtig nok men jeg har en vandudskiller på min kompressor så jeg skulle ikke have noget problem og desuden så er der så meget nikotin i den at bundkortet er kraftigt fedtet og dermed er risikoen for at støv sætter sig meget større
Avatar billede cyberspace Nybegynder
19. januar 2007 - 08:43 #6
senik4u>> der er vel kun spænding på så længe der er strøm til pc mig bekendt. så du bude bare kunne fjerne strømstikket og så vebte et par minutter
Avatar billede cyberspace Nybegynder
19. januar 2007 - 08:43 #7
bude = burde
Avatar billede venturer Nybegynder
19. januar 2007 - 10:48 #8
JEg skrier at du ikke må bruge din kompressor fordi den kan generer meget statisk elektricitet. Dér for skal du enten have en batteridrevet kompresse, eller trykluft på dåse.
24. januar 2007 - 07:58 #9
en batteri drevet kompressor laver også statisk elektricitet (det er luftens bevægelse forbi slangen der genererer statisk elektricitet), trykluft på dåse derimod, er lavet af materialer der ikke oplader statisk elektricitet.
Avatar billede senik4u Nybegynder
08. juli 2007 - 23:01 #10
Har klaret det selv
Avatar billede screem_brille Novice
08. juli 2007 - 23:05 #11
og hvad var svaret så ?