Avatar billede megabody Nybegynder
18. januar 2007 - 11:37 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Afvisning af sendte mails

Vi kører i Outlook der ligger på en MS Exchange Server. Vores problem består i at vi på udvalgte modtagere (og der kommer hele tiden nye til) først får flg meddelse:
"This is an automatically generated Delivery Status Notification.
THIS IS A WARNING MESSAGE ONLY.
YOU DO NOT NEED TO RESEND YOUR MESSAGE.
Delivery to the following recipients has been delayed.
      xxxxxxxfassaden@x-online.de"
og dernæst dagen efter denne:
"Meddelelsen nåede ikke frem til nogle af eller alle de ønskede modtagere.
      Emne:    Bauvorhaben Malmö
      Sendt:    12-01-2007 14:23
Der kunne ikke leveres til følgende modtager(e):
      'xxxxxxxfassaden@t-online.de' den 14-01-2007 14:32
            Meddelelsen kunne ikke leveres inden for det angivne tidsrum. Prøv igen, eller kontakt administratoren.
            <xxxxxx.dk #4.4.7>

Har lige red. lidt i mail adr af sikkerhedsgrunde.

Er der nogle hajer derude der har et godt bud på dette evige irritationsmoment ?
Venlige hilsner
Avatar billede samzon Praktikant
18. januar 2007 - 16:59 #1
Uden egentlig at være nogen haj synes problemet at være, at den angivne mail, pga et ikke-nærmere-angivet problem, ikke kan anbringes i modtagerens mailbox. Modtager mailserveren har tilsyneladende haft mailen liggende et par dage og ventet på at problemet skulle forsvinde, inden leverancen er opgivet.

Kan man forestille sig at modtagerens mailbox simpelthen er overfyldt.
Avatar billede megabody Nybegynder
19. januar 2007 - 10:06 #2
Tak for svaret, men det er ikke problemet idet nogle af dem der ikke kan sendes til har masser af plads (har ringet og spurgt både inden og efterfølgende en afsendelse).
Avatar billede permor7 Nybegynder
20. januar 2007 - 22:43 #3
Jeg ville prøve at undersøge om deres e-mail adresser er valide - få adresserne undersøgt hos modtageren! De bliver åbenbart afvist af serveren, som ikke er i stand til at finde den angivne modtager i sit system.

der er vist 2 forskellige modtager adresser til den samme mail: xxxxxxxfassaden@x-online.de og 'xxxxxxxfassaden@t-online.de', måske problemet ligger der!

permor7
Avatar billede megabody Nybegynder
22. januar 2007 - 10:01 #4
Tak for svar, men det er heller ikke årsagen. De modtagere vi taler om dækker et relativt bredt udsnit, lige fra samtlige medarbejdere hos det lokale erhvervsråd,
vore tyske partnere over en islandsk kunde, så det er heller ikke der, men mange
tak for buddet.