Avatar billede dgr Nybegynder
15. januar 2007 - 18:13 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Problemer med reparation af windows xp

Hej,
Min vens computer kan ikke komme ind i windows fordi den mangler en fil der hedder issas.exe . Den skriver bare system fejl issas.exe mangler. og så kan man trykke ok og så genstarter den.

Så vil jeg så reparerer hans windows men når jeg har valgt hvilket windows der skal repareres, spørger den efter en administratorkode. Han har ingen kode på sin computer ?
Hvad skal jeg så skrive i administratorkode for at komme videre?
Det er temlig vigtigt for vi skal til sverige imorgen og der ligger noget på den computer som vi skal bruge !
Avatar billede kalp Novice
15. januar 2007 - 18:19 #1
1. når den spørger efter password så prøv blot at trykke enter!
2. hvis i ikke siger "okay" til beskeden i windows kan  i så få lov til at se joblisten ved at trykke på ctlr+alt+delete?
Avatar billede skaw Nybegynder
15. januar 2007 - 18:23 #2
tag harddisken ud sæt den til din pc hent data en sverigstur klarer hjernen
mvh skaw
Avatar billede kalp Novice
15. januar 2007 - 18:23 #3
hvis du ikke kan få joblisten frem.. og det ikke var nok at trykke enter kan du måske nulstille passwordet.
læs forslag
http://www.petri.co.il/change_recovery_console_password.htm
Avatar billede dgr Nybegynder
15. januar 2007 - 18:28 #4
jeg kan ikke bare trykke enter, ved ikke om jeg få joblisten frem men tvivler jeg stærkt på..Harddisken sidder i en bærbar og harddisken har styresystemet installeret så kan ikke komme ind på den alligevel. Og jeg har heller ikke bærbaren ved mig nu.
jeg fatter ikke den guide der er blevet posted.
Avatar billede dgr Nybegynder
15. januar 2007 - 18:30 #5
og er den gudie ikke osse kun til windows 2000 ?
Avatar billede kalp Novice
15. januar 2007 - 18:30 #6
når du har bærbaren så tjek det med joblisten.
og sikre dig at sidste kendte konfiguration ikke virker... den der kommer hvis du trykker f8 ved opstart
Avatar billede gratis Nybegynder
15. januar 2007 - 18:34 #7
Hvis det er "issas.exe" og ikke Lssas.exe er det en trojaner der er kommet indenbords... og det er måske derfor der pludseligt blir spurgt efter password...
http://www.faqfarm.com/Q/How_do_you_remove_the_issas.exe_computer_virus
Avatar billede hcma Novice
15. januar 2007 - 18:36 #8
er du sikker på at det er ISASS og ikke LSASS ???
ISASS er garanteret (næsten) en virus.
kør Antivirus + et program som renser for spyware + en reg-cleaner
Spyware: f.eks. AdAware: http://www.abovergaard.dk/index.htm#/manualer/adaware.htm
reg-cleaner: http://www.hcma.dk/tips31to40.htm#no33
Avatar billede kalp Novice
15. januar 2007 - 18:51 #9
det er jo ligemeget hvad det er:) han kan ikke komme ind i windows:)
Avatar billede parasitfighter Nybegynder
15. januar 2007 - 19:10 #10
Avatar billede parasitfighter Nybegynder
15. januar 2007 - 19:12 #11
Eller brug en Live-cd og hent filerne ud med den
Avatar billede dgr Nybegynder
16. januar 2007 - 13:19 #12
jeg mener det er isass.exe jeg prøver først at gøre det her når jeg kommer til sverige:

Answer
- Shut down your computer.

- Pull out the power cable for 30sec

- Restart your computer in save mode

- go to Dos promt or Start > run type regedit

- search for ass and issas (watch out there is a file named lssas.exe (with a "L")

- remove the "string" named ass and issas.

- close regedit

- Goto the system32 folder and search files for files named issas.exe look and the date and remove this file and all the files created on the same time and date in that folder.

-

jeg kan desværre ikke bruge den her:
http://www.helgec.dk/password.html

da hans filsystem er fat32 og har ikke mulighed for at brænde :/

Jeg håber på det er issas.exe
Avatar billede dgr Nybegynder
21. januar 2007 - 19:10 #13
Jeg kunne ikke starte computern i fejlsikret tilstand.

Den skrev stadig Issas.exe .. jeg kan dog ikke se om det er et i eller et L

Jeg tror det er et L så..
Avatar billede dgr Nybegynder
25. januar 2007 - 10:30 #14
Formaterede computeren istedet
Avatar billede hcma Novice
25. januar 2007 - 10:43 #15
så lægger du selv et svar og accepterer det  ;o)
Avatar billede dgr Nybegynder
25. januar 2007 - 21:39 #16
okey