Avatar billede grimsky Nybegynder
14. januar 2007 - 22:27 Der er 9 kommentarer

Problemer med at opdater en gammel WIN XP Prof installation.

Efter lang tids problemer med en mere og mere langsom og irriterende windows XP, besluttede jeg for 14 dage siden at genskabe den WIN XP Prof. som jeg fik med min computer for 3-4 år siden. Jeg har genskabt Windows ud fra de tre recovery CD´er jeg fik med. Nu er problemet så bare, at den version af windows der bliver installeret fra recovery CD´erne er 3-4 år gammel, og derfor uden Service Pack 2 og mange andre af de kritiske sikkerhedsopdateringer der har været siden da.

Jeg har slået den automatiske windows opdatering til, og jeg bliver også gjort opmærksom på at jeg mangler 17 opdateringer til windows. Når jeg lader opdateringsprogrammet hente og installere opdateringerne, sker dette for alle opdateringers vedkommende med et rungende FULDFØRT !

Så er mit problem bare, at når jeg genstarter computeren, kommer windows update og siger at jeg mangler præcis de samme 17 opdateringer som jeg lige har installeret, FULDFØRT ! Jeg har prøvet 10 gange, men hver gang jeg genstarter mangler der stadig de samme opdateringer. Det er som om de ikke bliver installeret selv om den skriver FULDFØRT.

Jeg har prøvet at hente nogle af opdateringerne separat, inkl. service pack 2, og installere dem uden om det automatiske opdateringsprogram, desværre uden held. Når jeg kører hele det 258 mb store service pack2 opdateringsfil, starter den med at pakke en masse filer ud til en mappe der hedder noget så mystisk som d:\123fdf2342112ee231 (jeg har et C: drev med windows, og et D:drev med filer) eller en anden kombination af 18 bogstaver og tal (forskellig hver gang jeg prøver), hvorefter der ikke sker mere. Installationen går bare ikke igang. Efter at installationsprogrammet har udpakket alle filerne til d:\123fdf2342112ee231, forsvinder mappen, som om det bare var en midlertidig mappe.

Så spørger jeg:

1. Hvad er mit problem ? Hvad er der galt ?
Avatar billede hcma Novice
14. januar 2007 - 22:41 #1
før du startede på at installere SP2, har du så renset for spyware ?
14. januar 2007 - 22:45 #2
... det er rigtigt nok med denne d:\123fdf2342112ee231 midlertidige mappe ...

Den procedure bør gøres UDEN nogen som helst internet forbindelse - stikket UD ...
Avatar billede halifax Nybegynder
15. januar 2007 - 03:27 #3
Herfra kan du downloade SP2 (DK eller UK) 278MB. Gem den på disk eller brænd den på cd til senere brug.

Det vil lette for det meste fra MS Update, som du dog skal besøge efter install af SP2.

http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Avatar billede halifax Nybegynder
15. januar 2007 - 03:35 #4
UPS, sorry, jeg blev afbrudt i læsning af dit sørgsmål, og glemte at læse færdig, før jeg postede min overflødige kommentar.
Avatar billede grimsky Nybegynder
15. januar 2007 - 20:16 #5
Til Dr1: Jeg har prøvet at køre den selvudpakkende cabinet-fil på 278 mb uden at have netværksforbindelse, stadig uden resultat. Det er som om installationsprogrammet sletter de midlertidige udpakkede filer inden selve installationen går igang...

Er der en måde hvorpå man kan udpakke filerne fra den store Service Pack 2 fil til en mappe som ikke sletter sig selv, og derefter køre en installation ?
15. januar 2007 - 22:08 #6
Kommandolinjeparameter Beskrivelse
/X
Udpakker service pack-filerne uden at starte Update.exe.

Du bliver bedt om at angive en sti til den mappe, XPsp2.exe skal udpakkes til.

XPsp2.exe /X:sti
Udpakker service pack-filerne til mappen sti uden at spørge og uden at starte Update.exe.
Avatar billede grimsky Nybegynder
17. januar 2007 - 17:26 #7
Jeg har prøvet at skrive:

c:\WindowsXP-KB835935-SP2-DAN.exe /c:sp2 i comandoprompten og selvfølgelig oprette en mappe til SP" på C: drevet, men den pakker stadig ud til d:1232uyg2hb2jh32jhg et eller andet tilfældigt. Jeg kan se at mappen på d: indeholder en masse mapper og filer, men de forsvinder ligeså hurtigt som de er blevet pakket ud. Hvad hvis jeg ikke har en d: partition ? hvor vil den så pakke ud ?
18. januar 2007 - 09:04 #8
Lige en hurtig - brug WINZIP !!!

www.winzip.com - install den.

Derefter HøjreMusseTast på WindowsXP-KB835935-SP2-DAN.exe - vælg Winzip - Extract to...
27. januar 2007 - 21:12 #9
???