Avatar billede rollo1953 Nybegynder
14. januar 2007 - 15:48 Der er 19 kommentarer

Java vedr. Internet Explore 7

Jeg mangler da virkelig hjælp nu. Efter at jeg har installeret Internet Explore 7, virker Java ikke på min maskine mere. Hvis jeg går ind på en tilfældig side hvor der er et spil som bruger java, siger den "The java runtime enveronment cannot be loaded" og det kan jeg så svare ok til. Så siger den "Several java virtual machines running in the same process caused an error" og det svarer jeg så også ok til. Så viser den mig ind på javas hjemmeside og her fortæller den mig at jeg kører den nyeste version af java. Jeg har afinstalleret alt hvad der var af java på min maskine, hentede den sidste nye ned og installerede den men får stadig meddelelsen "the runtime enveronment cannot be loaded". Så forsøgte jeg at lave en systemgendannelse, men når jeg så går ind på siden med spil, så hopper den ud af nettet så jeg lander på skrivebordet. Hvad kan der være galt?
Avatar billede kalp Novice
14. januar 2007 - 16:21 #1
Avatar billede rollo1953 Nybegynder
14. januar 2007 - 16:44 #2
Jeg har lige hentet java igen og installeret den, men den skriver nøjagtig det samme til mig igen når jeg går ind på siden og vil spille
Avatar billede kalp Novice
14. januar 2007 - 16:59 #3
hvilken side? kan jo være det heller ikke virker hpos mig... og så kan du jo ikke gøre så meget=)
Avatar billede rollo1953 Nybegynder
14. januar 2007 - 17:08 #4
Det er denne side det drejer sig om. http://www.komogvind.dk/Den virker fint på den anden computer jeg har. Man skal være logget ind for at kunne spille. Det er når jeg logger mig ind og den går igang med at loade spillet at det går galt. Den har virket fint med Interbet explore 6, men jeg har også prøvet at gendanne den men så er det at den smider mig af nettet og ud på skrivebordet lige så snart at jeg kommer ind på en side hvor der bruges java.
Avatar billede kalp Novice
14. januar 2007 - 18:01 #5
måske har du flere java virtual maschines kørende..
hvis du går ind i tilføj og fjern programmer og tjekker... og afinstallere hvis der er mere end en så burde det være det
Avatar billede rollo1953 Nybegynder
14. januar 2007 - 18:25 #6
Jeg har afinstalleret alle de java som jeg havde liggende under tilføj og fjern programmer. Der ligger kun den nye som jeg lige har hentet og installeret, men det driller stadig væk.
Avatar billede milter Ekspert
14. januar 2007 - 19:25 #7
Prøv at kigge her: Åbn IE > Funktioner > Internetindstillinger > Avanceret > Check at der kun kører en Java.

Sådan kan det findes i IE6. Jeg har med vilje ikke installeret IE7 endnu, fordi jeg foretrækker, at andre finder fejlene i den, inden jeg selv installerer den ;)
Avatar billede rollo1953 Nybegynder
14. januar 2007 - 20:10 #8
Jeg har tjekket at der kun kører en java. Jeg har endda prøvet at fjerne fluebenet så den slet ikke kører med nogen java, men det er stadig væk det samme. Det er bare mærkeligt at den anden computer kører så fint ,for den har jeg også hentet 7éren til. De kører begge 2 med XP-home og er så godt som ens med alt hardware. Jeg har endda tjekket om de er ens indstillet og det er de, så det forstår jeg bare ikke det her.
Avatar billede milter Ekspert
14. januar 2007 - 20:35 #9
Det er igen, som det ser ud i IE6, men måske er der noget her:

IE > Funktioner > Administrer tilføjelsesprogrammer > Tilføjelsesprogrammer, som er blevet brugt i IE > Se, om der ligger flere versioner her.

Hvis der gør, så deaktiver de uønskede ved at klikke på navnet ude til venstre > Deaktiver.
Avatar billede rollo1953 Nybegynder
14. januar 2007 - 21:23 #10
Der ligger kun den der hedder java sun
Avatar billede milter Ekspert
14. januar 2007 - 22:34 #11
Hvordan har du installeret Java, automatisk eller manuelt ved først at downloade filen og derefter installere den?

Prøv at afinstallere Java via kontrolpanel > Tilføj eller fjern programmer > Genstart.

Download så Jave fra linket herunder. Vælg "Manual download" og gem filen på skrivebordet og installer den derfra.

Mange mennesker har det samme problem, men det er nok ikke så stor en trøst lige nu :)

Prøv evt. i Tilføjelsesprogrammer at deaktivere den Java Sun, du ser der.
Avatar billede rollo1953 Nybegynder
14. januar 2007 - 23:13 #12
Så nu har jeg deaktiveret Java Sun, og har også afinstalleret den via kontrolpanel og genstartet. Jeg har så downloadet den fra "Manual download" og installeret den igen og aktiveret den under tilføjelsesprogrammer for det ville den have da jeg kom ind på spillesiden. Den kan fint installeres da brokker den sig ikke men når jeg så logger mig ind på et spil kommer den med det samme vrøvl igen som det hvad jeg skrev i begyndelsen i mit indlæg. Men nu går jeg i seng da øjnene er ved at være helt firkantede men vender frygtelig tilbage i morgen sidst på dagen for at se om i kan hjælpe mig videre.
Avatar billede milter Ekspert
15. januar 2007 - 00:59 #13
Avatar billede rollo1953 Nybegynder
16. januar 2007 - 17:57 #14
Så nu har jeg lavet nogle af de indstillinger som stod beskrevet i de link som du lagde ud til mig.Jeg er ikke ret god til engelsk men jeg fandt da ud af at indtaste "-Xmx512" i parameteret i java jeg kunne så ikke sætte et m bag efter 512 for så skrev den det samme vrøvl igen som det jeg skrev først i tråden. Jeg fjernede også fluebenet i applet tag support. Jeg kan nu logge mig ind på spillesiden og "kaffekoppen" vises også som et ikon på bundlinien af skærmen, men der hvor skulle kunne spille er der bare en hvid rude med et kryds i. Jeg har så prøvet at teste min computer inde på spillesiden og den siger at det hele er i orden. Det kan da ikke være siden der er noget galt med for jeg kan fint spille på den anden computer.
Avatar billede milter Ekspert
16. januar 2007 - 19:20 #15
Har du prøvet at fjerne den nuværende Java og så installere en ældre version?

De kan findes her:

http://java.sun.com/products/archive/

Jeg er ikke 100% sikker, men jeg mener, du skal finde en i linien, hvor den siger: "JDK/JRE - 5.0".

Vælg en, der er 1 eller 2 versioner ældre end den nyeste.
Avatar billede rollo1953 Nybegynder
16. januar 2007 - 20:59 #16
Nej heller ikke dette råd virkede. Når jeg tester maskinen på spillesiden nu siger den at det mislykkes med java. Men det er den java fra Microsoft den referere til, og den kan jeg slet ikke finde i tilføj/fjern programmer
Avatar billede milter Ekspert
16. januar 2007 - 21:35 #17
Har du prøvet at kigge i Kontrolpanel > Tilføj/fjern programmer > Tilføj/fjern Windows-komponenter > Se, om der  skulle gemme sig en version af Java her et eller andet sted. Der burde ikke være nogen, men....?

Jeg må indrømme, at jeg er ved at løbe tør for ideer. Selv om det ikke er til megen hjælp for dig lige nu, så kan jeg ikke lade være med at gentage mig selv:

" Jeg har med vilje ikke installeret IE7 endnu, fordi jeg foretrækker, at andre finder fejlene i den, inden jeg selv installerer den"

Det er set så mange gange før, senest især med SP2 og Vista.
Avatar billede rollo1953 Nybegynder
16. januar 2007 - 22:13 #18
Der ligger heller ingen java der. Jeg bliver nok tvungen til at formatere computeren og så få ryddet op. Jeg tror nok at jeg ville lytte til dit råd om at beholde IE6, men mange tak for alle ideerne det var jo et forsøg værd. Jeg fik da prøvet en masse ting som jeg faktisk ikke havde ret meget forstand på men hvor jeg så lærte hvor jeg kunne finde dem på computeren
Avatar billede valleystone Nybegynder
19. januar 2007 - 01:45 #19
IE 7 er det værste møg. Drop den.