Avatar billede taktil Nybegynder
13. januar 2007 - 09:13 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Umotiverede genstarter

Jeg er løbet ind i alvorligt problem:
Hver gang jeg starter min maskine - Medion Intel 2,66 - genstarter den et antal gange; her til morgen 6 gange. Jeg har haft blå skærm med fejlmeldinger et stykke tid og nu er maskinen retableret med drivere og det hele. Alligevel!! I min logbog er der - under system - en sand haglbyge af fejlmeldinger fra i går. præcis hvert andet sekund over en periode 16:36:04-18:07:58.
Kilde: Dhcp Hændelse: 1002. Ind imellem er der oplysninger der beskrives sådan: "Tjenesten Sophos antivirus status modtog en startkontrol". Her til morgen er fejlmeldingerne alle af typen: 00000019, parameter 1 00000020 osv. HJÆLP!!
Avatar billede taktil Nybegynder
13. januar 2007 - 09:24 #1
Såvidt jeg kan se, er alle de ovennævnte fejlmeldinger fra i går ens og ser sådan ud:

Rettigheden til IP-adressen 0.0.0.0 for netværkskortet med netværksadressen 000000000000 blev nægtet af DHCP-serveren 192.168.1.1 (DHCP-serveren sendte en DHCPNACK-meddelelse).
Avatar billede halifax Nybegynder
13. januar 2007 - 10:04 #2
Kunne tyde på den ikke finder netværkskortet - dvs. driveren ikke er korrekt installeret. Kontroller det ved at gå i Enhedshåndtering og se om der er fejl ved det - gult udråbstegn.
Opdater driver, eller geninstaller den.

Husk under Netværksforbindelser => Egenskaber, faneblad Generelt, at sætte den til automatisk at modtage IP adresse.
Avatar billede taktil Nybegynder
13. januar 2007 - 13:33 #3
Begge kører fint. Jeg er ikke så skrap til det her. Hvad er forskellen på LAN og 1394-forbindelserne?
Avatar billede nva Praktikant
13. januar 2007 - 17:56 #4
Tjek harddisken for fejl. Boot på din XP-cd (går ud fra du kører XP) vælg R og skriv chkdsk c: /p /r  (c: står for det drev dit XP er installeret på)

Evt. tjek dine ram med www.memtest86.com
Avatar billede nva Praktikant
13. januar 2007 - 17:57 #5
Avatar billede taktil Nybegynder
14. januar 2007 - 13:06 #6
Her til morgen: 4 "omstarter"!!
Det jeg ikke forstår er, at når l..... endelig beslutter sig for at køre - ja så er der ikke nogenproblemer??
Mht. jeres forslag - jeg har lige retableret det hele og har stadig det samme problem. Tyder det på hardwareprobler? (husk på jeg er ikke en ørn til det her)
Avatar billede taktil Nybegynder
14. januar 2007 - 13:09 #7
Jeg glemte helt:
Under enhedshåndteringen har jeg fgl fejlmeldinger:

? Multimediekort
? PCI-controller til slmindelig kommunikation
? USB-controller (Universal Serial Bus)

Hvad står disse ting for?
Avatar billede taktil Nybegynder
14. januar 2007 - 13:42 #8
Ja - så fik jeg selvfølgelig lige to genstarter - igen!!
Jeg smider snart lortet ud!
Avatar billede nva Praktikant
14. januar 2007 - 13:44 #9
har du tjekket harddisken for fejl som jeg skrev tidligere?
Avatar billede taktil Nybegynder
14. januar 2007 - 15:56 #10
Har nu kørt chkdsk - det var en noget tidskrævende proces. Den meldte at der var en eller flere fejl og std LÆNGE på 57% for derefter at køre videre og hoppe tilbage til 50% og så køre færdig. Nu slukker jeg maskinen et stykke tid - problemet viser sig altid fx. om morgenen. Så må vi se hvad der sker når jeg tænder. Mere hvis du undrer dig over hvor jeg bliver af.
Avatar billede taktil Nybegynder
14. januar 2007 - 21:16 #11
Suk!!! Det er fuldstændig det samme!
Avatar billede halifax Nybegynder
15. januar 2007 - 02:53 #12
SP: Tyder det på hardwareprobler?
Sv: Ja, eler måske snarere at drivere ikke er installeret - korrekt.

Under enhedshåndteringen har jeg fgl fejlmeldinger:

? Multimediekort
Sv: Mit gæt, det er lydkort. Har du lyd på dyret

? PCI-controller til slmindelig kommunikation
Sv: Gæt - det er controler til telefon-modem. Så vidt jeg husker jar Medion pc indbygget tlf.modem.

? USB-controller (Universal Serial Bus)
Sv: Controler, der styrer alt hardware som tilsluttes via USB

Alle fejl skyldes at hardwaren ikke er korrekt installeret med driver osv. - selv om du i spm. skriver det er reetableret.

Prøv fra Enhedshåndtering at højreklikke de enkelte enheder og vælg Installér/Opdater driver.
Fulgte der ikke en cd-rom med din comp. hvor alle drivere er på? Den skal du have lagt i, så du kan finde de rigtige drivere.
Avatar billede taktil Nybegynder
15. januar 2007 - 21:24 #13
Jeg er så træt af lo....! Jeg fatter ikke at den kan lave alle de genstarter for så pludselig at køre helt normalt. Jeg kan også lade være med at slukke den - så er der jo ingen problemer, men det virker også lidt for tyndt!! Lige nu gider jeg bare ikke mere.
Kan I ikke lægge et svar; I har i hvert fald prøvet at hjælpe. Det må være passende at I deler points - hvordan er det jeg gør det?
Avatar billede halifax Nybegynder
15. januar 2007 - 22:54 #14
Tjoo..  vil godt følge din opfordring med svar, men så da helst, at du igen fik en velkørende PC.

Har du tjekket RAM for fejl med memtest.exe  -  forslag fra nva 13/01-2007 17:56:12

Du kan også prøve en online RAM test med Windows Memory Diagnostic her
http://oca.microsoft.com/en/windiag.asp

Avatar billede nva Praktikant
17. januar 2007 - 08:12 #15
Du kan slette de fejlmarkerede ting i enhedshåndteringen og så genstarte din pc, så de bliver fundet igen og geninstalleret.
Avatar billede taktil Nybegynder
04. februar 2007 - 21:42 #16
Tak for hjælpen. Jeg bøvler videre med lo.... Nu er det så længe siden I har hjulpet, så det må være på sin plads med lidt points. Håber I er klar til at nødråb en anden gang; jeg orker ikke rigtig pt.
Hilsen Taktil.