Avatar billede daliwi Nybegynder
12. januar 2007 - 03:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke forbinde/installere driver til netværkskort!

Jeg har fået fat i en HP NX7010 bærbar som dog er godt brugt, og som bærer præg af det. Den virker dog fint, og alle funktionaliteter virker, bortset fra netværkskortene, og der mener jeg både det indbyggede trådløse og onboard netværkskortet :(

Det underlige er, at jeg efter at have installeret alle medfølgende drivere, får at vide, at der er ca. 5 netværks-controllere og 5 PCI-devices, som der ikke er blevet installeret driver til. Jeg kan self. regne ud, at det er derfor jeg ikke kan starte disse, men det undrer mig bare at hardwaredelene bliver fundet, men at den ikke kan installere driverne til dem.

Tror i det er netværks-controlleren der er brændt af, eller nogle der har andre gode forslag til, hvad jeg kan prøve?

Er også lidt i tvivl om, om PCM-CIA porten virker, men de tre dele hænger måske sammen? Bluetooth virker, men den sidder også som seperat kort.

på forhånd tak!
Avatar billede c-holst Novice
12. januar 2007 - 10:52 #1
hvad sker der hvis du sletter alle de enheder via enhedshåndteringen, genstarter og installer dem igen.

du har husket at installere driverne til et evt chipset først?

er der tale om en nyinstallation af styresystem?
Avatar billede daliwi Nybegynder
12. januar 2007 - 12:33 #2
Undskyld, jeg burde nok have været lidt mere informativ!
Det er en helt ny installation af XP SP 2, og der har ikke før været problemer ved brug af netop disse drivere, som fulgte med PC-en. Har self. også prøvet de tilgængelige drivere fra HP's hjemmeside.

Samtlige drivere på driver-recovery cd'en er installeret. Jeg har dog lidt svært ved at se, om en specifik driver til chipsettet er installeret, da man ikke kan downloade nogen specifik driver til det fra HP's hjemmeside :(

Når jeg sletter og genstarter, kommer den med den klassike "der er fundet ny hardware" besked 10 gange, men selvom jeg beder den installere automatisk, eller henviser til drivercd'en eller nogle af de downloadede drivere, så finder den ikke noget der er kompatibelt.

Synes det er meget mærkeligt!
Avatar billede c-holst Novice
13. februar 2007 - 21:38 #3
Da det er længe siden der har været liv i denne tråd, vil det være rart med respons fra spørgerens side.
er problemet løst, eller er der stadig problemer, så sig til, så tager vi den der fra.
Avatar billede daliwi Nybegynder
14. februar 2007 - 10:41 #4
I må undskylde at jeg ikke har fået lukket tråden eller lign. Sandt at sige, har jeg ikke haft tid, til at undersøge problemet yderligere, hvorfor jeg helt havde glemt denne tråd. Problemet er det samme, og jeg er stærkt overvejende omkring, at netværkscontrolleren er  brændt af... Men er ikke sikker!
Avatar billede daliwi Nybegynder
25. november 2007 - 01:48 #5
Lukket!